Beste jonge en oudere Waterlanders, ouders en belangstellenden,

wat vooraf al te verwachten was, was dat het afgelopen weekend voor alle teams erg zwaar zou worden. En dat kwam ook zo uit. TBM liet in Castricum weer van zich spreken en de eerste wedstrijd van ons cubs shieldteam was gelijk een overwinning. Het cubs cupteam moest helaas wel het onderspit delven tegen het sterkte Gooi team. De junioren behaalden alweer hun 2e overwinning en in het toetje van de zaterdag had ons 1e team het erg zwaar tegen Neerlands nummer 2 uit Den Bosch (met vele internationals in hun gelederen). Anders dan de uitslag doet vermoeden wist het jonge Waterlandteam (op een gegeven moment was de oudste Waterlander in het veld 23 jaar...) hele delen van de wedstrijd uitstekend bij te blijven, maar de gelouterde oranjespelers wisten elke onoplettendheid genadeloos af te straffen.
Op zondag werden de klappen voor de Waterlanders overal in het land geïncasseerd. In Alkmaar kreeg het 3e team er zoals gebruikelijk weer flink van langs, en ook het 2e team moest met 1 man ondertal na 1 dappere helft, de vlag strijken. Op het zelfde veld verloren daarna onze dames hun tweede promotiepoule wedstrijd. En thuis verloren ook onze Colts hun wedstrijd tegen het sterke Amstelveen.

Dit is de laatste weekmail van 2015 (ik pak de draad begin 2016 weer op), het komende weekend spelen de jeugdteams her en der hun laatste duel van 2015, en verder komen op zondag alleen nog onze Colts in Rotterdam in actie en mogen onze Dames afreizen naar het verre Haren (schijnt in Groningen te liggen, dus let op op grondverschuivingen). Alle heren teams zijn vrij en de week erop betreedt alleen nog het 1e team het veld, we weten alleen nog niet tegen waar en tegen wie (indeling is nog niet bekend, volg onze website of die van Rugby Nederland).
En qua activiteiten, inmiddels bekend geworden dat de ALV van 14 december is uitgesteld naar 29 januari, we 16 december weer lekker gaan Kerstklaverjassen, inschrijven kan nog steeds, we zitten nu op ruim 7 tafels, streven is 9. En 3 januari is het eerst voor de cubs het oliebollenrugbyfestijn en daarna mogen we elkaar weer de beste wensen toedichten of gewoon knuffelen tijdens de nieuwsjaarsreceptie.
Tenslotte, vergeet je niet in te schrijven voor de seniorentour, richting Sofia...ben benieuwd hoe de rugbysongs in het Bulgaars klinken.. (inschrijven voor 1 januari!!)

Het programma (week 51 e.v.)

vrijdag 11 december (bestuursafgevaardige: Dennis)
19.30 uur: Extra Bootcamp training (Bootcampers met afsluitende derde helft)
20.00 uur: laatste 3e team training (met gebruikelijke 3e helft, nu samen met Bootcamp en de Waterland kwis)

zaterdag 12 december (bestuursafgevaardige: Mark)
10.00 uur: RC 't Gooi - RC Waterland (Turven en Benjamins naar Naarden, vz 08.30 uur)
10.00 uur: RC 't Gooi - RC Waterland (Mini's ook naar Naarden, vz 08.30 uur)
11.00 uur: RC Waterlandshield - Comb.NW (Shieldcubs starten thuis, vz 10.15 uur?)
12.00 uur: RC Waterlandcup - RFC Haarlem (Cupcubs daarna tegen Haarlem, vz ?)
13.00 uur: RC Waterland/Alk - RC Tovaal (junioren ook thuis, vz 12.00 uur)
00.00 uur: RC Waterland 1 (1e team is vrij)

zondag 13 december (bestuursafgevaardige: nvt)
13.00 uur: RC Waterland/CAS (colts spelen in Rotterdam, vz.??)
14.30 uur: RC Bassets - RC Waterland/RCZ (dames naar Haren (Gr), vz. ??)
00.00 uur: RC Waterland 3 (het 3e team is ook vrij)
00.00 uur: RC Waterland 2 (het 2e team is ook vrij)

woensdag 16 december (bestuursafgevaardige: Arjan)
19.45 uur: RC Waterland Kerstklaverjassen (zorg dat je op tijd bent, koffie staat klaar)

zaterdag 19 december (bestuursafgevaardige: nvt)
15.00 uur: RC Waterland 1 (eerste wedstrijd van de degradatiepoule)

Alle roosters staan weer luid en duidelijk op onze site.

Een feestelijk rest van het jaar toegewenst en tot knuffels in 2016,

Santa