Het is Movember. Elk jaar in november vraagt Movember aan mannen over de hele wereld om hun snor te laten groeien om zo geld in te zamelen en aandacht te vragen voor de gezondheid van de man, in het bijzonder prostaatkanker. Een aantal Waterlanders doen ook mee aan deze actie. Vandaag stonden een aantal daarvan in het Noordhollands Dagblad!

Bron: Noordhollands Dagblad

Bewustzijn creëren en geld inzamelen is enorm belangrijk als men de statistieken in Nederland bekijkt:

• Elke 4 uur sterft in Nederland een man aan prostaatkanker;
  • In Nederland is prostaatkanker bij mannen de meest voorkomende vorm van kanker;
  • In Nederland krijgen jaarlijks 9500 mannen te horen dat ze prostaatkanker hebben, dat
    komt overeen met 26 mannen per dag;
  • In Nederland leven 73000 mannen met prostaatkanker;
  • In Nederland sterven elk jaar 2500 mannen aan prostaatkanker.

Reden genoeg voor een aantal Waterlanders om de ‘mo’ te laten staan. Wil je deze mannen steunen? Dat kan door online een gift te doen op http://mobro.co/rugbyclubwaterland. In het clubgebouw staan ook collectebussen op de bar. Alle kleine beetjes helpen om tot een mooi bedrag te komen.