Vooraf was de wedstrijd tussen RC Waterland 1 en de RC The Pink Panthers 1 op papier al een kraker en in de dichte mist maakte beide teams dat zondag ook absoluut waar. In Pumerend toonden beide teams aan tot de grote kanshebbers om het kampioenschap in de eerste klasse te behoren. In een harde en spannende strijd trok RC Waterland uiteindelijk aan het langste eind, uitslag 24-22.

Amstelveense RC 1890 en AAC, concurrenten van de Waterlanders gingen zondag verrassend onderuit waardoor het kampioenschap en vooral rugby op het hoogste Nederlandse niveau steeds dichter bij komt.

Het duel tussen RC Waterland 2 en RFC Haarlem 2 ging vanwege de personele problemen bij de Haarlemmers helaas niet door. RC Waterland 3 kwam wel in actie, zover dat tenminste te zien was in de dichte mist in Nieuwegein. Het duel met de Utrechtse studenten was lang spannend maar in de slotfase brak Waterland dan toch tegen de nummer 2 van de 4e klasse midden, 38-12.

Weinig zicht bij USRS 3 - RC Waterland 3
Weinig zicht bij USRS 3 – RC Waterland 3

Een dag eerder kwamen de Junioren van RC Waterland in actie. De play-off wedstrijd tegen RFC Gouda werd knap met 38-7 gewonnen.