Het eerste team van Rugby Club Waterland heeft de laatste thuiswedstrijd van het seizoen niet kunnen winnen van de Leidse Rugby Club. Na een ijzersterk begin van Waterland waren het de Leidenaren die uiteindelijk de punten mee naar huis namen.

Al na een paar minuten komt Waterland op voorsprong. Na een pass van Johnny Rathbone op Romaric Gautier kan de Fries langs de zijkant de trylijn bereiken. Het publiek ziet een fel en energiek Waterland dat gebrand is op een overwinning. De positiviteit onderling in de groep zorgt voor een vliegende start en Sander de Miranda vergroot de voorsprong na een rake penalty kick. Toch brengt DIOK zichzelf terug in de wedstrijd door na 35 minuten spelen een gat te vinden in de verdediging van Waterland; 8-7. Kort na rust krijgen de Leidenaren twee keer een penalty kick mee, en benutten deze; 8-13.

Ereklasse Plate: RC Waterland 1 - LRC DIOK 1

De Zuid-Hollanders komen steeds meer in hun spel en gaan op hoog tempo spelen. Toch brengt Michael Flierman voor Waterland de stand weer op gelijke hoogte; 13-13. Auke Idzerda weet de bal niet tussen de palen te krijgen. In de laatste twintig minuten van de wedstrijd komt de ervaring van DIOK bovendrijven en vindt het uitteam vier maal de trylijn van Waterland. De eindstand wordt daarmee op 13-40 gebracht. DIOK wint licht geflatteerd maar verdient en beide teams kunnen zich opmaken voor de laatste wedstrijd van dit seizoen.

Toch is captain Dennis Bus erg trots op zijn team. ,,De eerste helft was de beste van dit seizoen. We speelde hoog tempo maar dit resulteerde helaas niet in meer try’s. De tweede helft kwam de ervaring van Leiden bovendrijven en wonnen ze terecht. Dit niveau moeten we blijven volhouden, dan wordt volgend seizoen erg leuk voor ons.

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – LRC DIOK 1