Herman Wouters neemt na 23 jaar rugby afscheid als speler van Waterland. Na afloop van zijn laatste wedstrijd tegen DIOK werd door vrijwilligers, spelers en fans een enorme erehaag gemaakt. De mensen die hem jarenlang meemaakte bedankte hem met mooie woorden en een groot applaus voor deze Waterlander in hart en nieren volgde.

Wouters was jarenlang actief als rugbyer en heeft al die tijd een hoog niveau kunnen vasthouden. Hij gaat het rustiger aan doen en zal nog wel een aantal trainingen meedoen. ,,Je kunt ook niet ineens stoppen natuurlijk. Ik houd er wel een dubbel gevoel aan over. Als je gaat nadenken over de afgelopen 23 jaar komen er ineens weer heel veel herinneringen naar boven. Ik ben zo trots wat deze club allemaal heeft bereikt. We hebben moeilijke tijden gehad, maar sloegen ons er altijd doorheen.

Captain Dennis bus is trots dat hij samen met hem heeft mogen spelen. ,,Herman heeft ons volwassen gemaakt als spelers. Ik heb enorm veel respect en waardering voor hem. Hij heeft al die tijd zo’n hoog niveau gehouden, dat is echt knap.

Herman Wouters zal nog vaak te zien zijn op de club. ,,Ik ben trots op de ‘Waterland mentaliteit’. Iedereen is betrokken bij de club, of je nou speler bent of nog nooit een bal hebt aangeraakt, iedereen zet zich in. RC Waterland zit in mijn hart, en dat blijft altijd zo.’’

Foto’s huldiging Herman Wouters