Beste Waterlanders, ouders, supporters en (oude) tourgangers,

Het was afgelopen gezellig druk langs de Waterlandse rugbylijnen waar men een uitstekend etalerend eerste team het op zag nemen tegen het gerenomeerde DIOK. Zeker de eerste helft speelde de Waterlanders oppermachtig rugby maar verzuimde men afstand te nemen van de Leidenaren. Deze laatsten kwamen in de 2e helft sterk terug en waar het Waterland een beetje ontbrak in de afronding, maakte DIOK handig gebruik van de gaatjes waardoor een ietwat geflatteerde uitslag op het scorebord prijkte. Daarna was het de beurt aan de afscheid nemende Herman Wouters, die welverdiend in het gure zonnetje werd gezet. De foto’s staan op onze site. Bij menig door hem getackelde tegenstander hangt inmiddels de vlag uit…

Zaterdag heeft de TBM nog een toernooitje in Castricum en het eerste team speelt zijn laatste competitiewedstrijd in Amersfoort tegen Eemland. Bij winst eindigt het team 3e in de plate poel, een zeer knappe prestatie voor deze nieuwkomers in de hoogste divisie.
En voor zondag hebben we nog een lekker buitenlands toetje. Onze Londonse gastheren van 2011 komen op bezoek, zelfs een lange rit (ze verblijven in België) weerhoud ze niet om ons te bezoeken. Als tegenprestatie hoort hier natuurlijk een vol Waterlands team met reserves tegenover te staan. Captains, neem uw taak serieus en zorg dat er zoveel mogelijk man om 12.00 uur in de kantine staan, dan wordt er ter plekke een mooie opstelling verzonnen. Verder zijn zij die niet spelen van harte uitgenodigd langs de lijn plaats te nemen en/of een handje te helpen achter de bar of in de keuken.

En voor de liefhebbers hebben we natuurlijk dinsdag 30 april de laatste koninginnedag, zoals gebruikelijk komt Waterland tussen 3 uur en half 4 bij een op de Koemarkt, en tourgangers volgens mij hebben jullie nog een prachtig shirt voor deze gelegenheid…..tot morgen. En let op, op koninginnedag en hemelvaartsdag is er geen training, 2 en 7 mei wel (ook voor de jeugdafdelingen).

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 18), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

zaterdag 4 mei (bestuursafgevaardige: nvt)
10.30 uur: CAS RC – RC Waterland (TBM reist af naar Castricum, vertrek rond 09.15 uur)
00.00 uur: cubs en junioren hebben geen wedstrijden
15.00 uur: RC Eemland – RC Waterland (laatste competitiewedstrijd, verzameltijd hoor je nog)

zondag 5 mei (bestuursafgevaardige: nvt)
00.00 uur: colts en dames zijn vrij
13.00 uur: RC Waterland – Old Streetionans (het enige tourteam wat langskomt, verzamelen om 12.00 uur)

donderdag 9 mei (bestuursafgevaardige: nvt)
12.00 uur: CAS RC – RC Waterland (rugbypromo wedstrijd in Zaandijk, wie weet het komende seizoen een nieuwe tegenstander)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 4 mei:

geen thuiswedstrijden

zondag 5 mei:
12.00 – 14.30: Bar wie wil helpen?
14.30 – sluit: Bar wie wil helpen? Keuken (14:00 uur – sluit) en nog twee keukenprinsje/prinsesjes gezocht

*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 6 mei (19.30 – 21.30):
Koos Veltman
Inga Krûna