Beste Waterlanders, ouders, supporters en GALA winnaars, voor Waterland leek het wel het Joop Zoetemelk weekend, de cubs wisten zaterdag de halve finale plate te winnen, maar gingen in een spannende finale onderuit tegen Utrecht, en werden dus 2e. De junioren misten net dat beetje geluk in de halve finale en werden uitgeschakeld. Op zondag werd de finale voor de colts plate gespeeld, hier verloor ons Waterland cluster in een aantrekkelijk duel van the Dukes, dus ook 2e. En thuis deden onze dames het prima in de sevens plate poel, ze werden 2e… Een stukje verderop werd ons 3e team ruimschoots verpletterd door het z.g. 2e team van Alkmaar, van je clustermaatjes moet je het maar hebben.

En dat nog zaterdagavond, in de, persoonlijke mening, gezelligste en goedbezochte GALA-avond werden weer de juiste mensen in het juiste zonnetje gezet. Demi, Dennis, Marijn en Martin, gefeliciteerd.

Voor de cubs, junioren, colts, dames en 3e team zit de officiële competitie erop, resten in mei nog toernooien, sevens en beachrugby. Het 2e team heeft waarschijnlijk komende zondag zijn laatste duel in Utrecht tegen hun studentjes, hou het nieuws van de TM in de gaten. En aan de 3e team spelers wordt nogmaals dringend gevraagd het 2e aan te vullen, opgeven bij wederom de TM. En dan hebben we zaterdag het laatste thuisduel van ons 1e team. Wil je ze nog eenmaal zien schitteren laat ze dan niet in de kou staan, maar doe wel je sjaal om, want het wordt frisjes. Tegen LRC DIOK belooft het wel een interessante wedstrijd te worden waar Waterland zeker niet kansloos is tegen een van de grootste clubs van Nederland.

En voor de liefhebbers hebben we natuurlijk dinsdag 30 april de laatste koninginnedag, zoals gebruikelijk komt Waterland tussen 3 uur en half 4 bij een op de Koemarkt, en tourgangers volgens mij hebben jullie nog een prachtig shirt voor deze gelegenheid…..

Het stratentoernooi is dit jaar op 26 mei. Inmiddels hebben al drie teams zich aangemeld. Waaronder de ‘eeuwige tweede’ en de plate winnaar van vorig jaar. In de voorbereiding zijn er weer Try Out trainingen. De data voor deze trainingen zijn dinsdag 7, 14 en 21 mei van 20.00 t/m 21.00 uur. Op vrijdag 24 mei is er een afsluitende training, waarbij alle teams zelf de mogelijkheid hebben om met hun team te trainen. Heb jij het team wat er dit jaar voor zorgt dat de ‘eeuwige tweede’ ook dit jaar zijn bijnaam houdt? Schrijf je dan in voor het stratentoernooi door een bericht te sturen naar stratentoernooi@rugbyclubwaterland.nl.

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 17), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

zaterdag 27 april (bestuursafgevaardige: Arjan)
00.00 uur: TBM, cubs en junioren hebben geen wedstrijden
15.00 uur: RC Waterland – LRC DIOK (laatste thuiswedstrijd, kom kijken, verzamelen rond 13.30 uur)

zondag 28 april (bestuursafgevaardige: nvt)
00.00 uur: Colts en 3e team is vrij
11.00 uur: start NRB damessevens series (ditmaal in Haarlem, verzamelen rond 10.15 uur)
12.00 uur: RC Waterland – North Rhein West (dames starten tegen onze Oosterburen)
13.20 uur: RC Waterland – Ladywasps (dames als tweede tegen zuidelijke studjes)
14.40 uur: RC Waterland -All Blues (dames als laatste tegen oude bekenden)
16.00 uur: einde NRB sevens series
1x.x0 uur: USRS 2 – RC Waterland 2 (verdere gegevens worden nog bekend gemaakt)