Afgelopen vrijdag werd met de wedstrijd Nieuw Zeeland – Tonga de Rugby World Cup 2011 geopend. Het zorgde ondanks het vroege tijdstip meteen voor een goed gevulde rugbykantine bij Rugbyclub Waterland. Veel wedstrijden, net als deze openingswedstrijd, worden immers live bij ons uitgezonden! De RWC poule zorgt tijdens het toernooi voor nog meer spanning. Maar liefst 55 mensen spelen mee. Van die 55 deelnemers denkt 54,5% dat gastland Nieuw Zeeland wereldkampioen wordt. Australië (21,8%), Zuid Afrika (12,7%, onder de Zuid Afrikaanse deelnemers wel de grote favoriet) en Engeland (7,3%) volgen op grote afstand. Er zijn in de gespeelde wedstrijden nog geen grote verrassingen te zien, daarom delen momenteel 39 deelnemers de eerste plaats in de RWC poule. Bekijk hier de ranglijst.