RC Waterland 1 is het nieuwe seizoen erg sterk begonnen, in Purmerend werd zondagmiddag met maar liefst met 56-0 van RC the Bassets gewonnen. Door de ruime overwinning die in de stromende regen werd behaald staan de Waterlanders ook direct aan kop in de eerste klasse.

Het tweede team van Waterland boekte ook een overwinning, het was met 29-14 te sterk voor RC the Smugglers. Het nieuwe derde team moet nog even wachten op de eerste overwinning van het seizoen want ondanks prima spel verloor het met 0-15 van Rugby Club ‘t Gooi.

De dames van Waterland kwamen zondag ook in actie, zij speelden in Castricum drie 7’s wedstrijden. Van de thuisclub en van RUS werd verloren maar het duel met Alkmaar werd wel gewonnen.

Uitslagen jeugdwedstrijden (10 september 2011):
Junioren: Haagsche/WRCH – RC Waterland/RFC Haarlem 95-0
Cubs cup: RC Waterland/RFC Haarlem – BSN 0-34
Cubs plate: RC Waterland/RFC Haarlem – Bulldogs/Gooi 14-66

Foto’s RC Waterland – RC the Bassets  door Elly Wendrich: klik hier

Foto’s 11 september 2011: