Beste Waterlanders, supporters en fans,

Na zo’n weekend zit het rugby er weer goed in, allereerst hadden toch tussen de 35 en 40 Waterlanders op vrijdagmorgen vrij genomen om de openingswedstrijd van de RWC te bekijken. En dan ‘s avonds de splitsings-BBQ van het voormalige 2e team. Was zeer gezellig en werd voor sommigen erg laat. En dan zaterdag weer vroeg op voor de volgende 2 RWC-wedstrijden waar met name het eerste deel van Frankrijk – Japan verrassend en zeer attractief was. Alleen viel dit maal het aantal aanwezigen wat tegen (had misschien met die BBQ te maken). En dat terwijl je voor slechts 3 euri gewoon je eigen ontbijtje kunt maken en nuttigen. Onze cubsclusterteams moesten helaas hun thuiswedstrijden in Haarlem spelen en verloren helaas. En onze junioren troffen het slecht de openingswedstrijd uit tegen de kampioen van vorig jaar. Een forse nederlaag was het gevolg. Kop op, het kan alleen nog maar beter worden.

Zondagochtend was het rustig met de eerste wedstrijd (alleen wel een hoop dames, maar die vertrokken vroeg richting Castricum voor het 1e Sevenstoernooi waar zij 9de werden) maar gelijk druk bij Zuid Afrika – Wales, wat dan ook een historische pot genoemd mocht worden. Historisch was ook de openingswedstrijd van het 3e team van Waterland. Onwennig maar vol goede moed werd er gestreden maar nipt verloren van de routeniers van ‘t Gooi. Daarna was het het zeer verjongde 2e team van Waterland tegen (verrassend) het eveneens zwaar verjongde Smugglersteam. Het 2e team behaalde zijn eerst 5 punter van dit seizoen.
En toen de hoofdmoot, het Waterlandse vlaggenschip tegen dat van de Bassets. Afgelopen seizoen nog een van de machtigste tegenstanders en promotie/degradatieduel spelend voor de ere-klasse. Alhoewel de Bassets goed startten, was het Waterland die scoorde en bleef scoren. De einduitslag was erg fors in het voordeel van de Waterlanders en de Bassets mogen zich gaan herpakken.
Komend weekend wordt er weer volop gespeeld, maar allemaal buiten Purmerend. Correctie: USRS3 – RC Waterland3 is door de NRB omgedraaid !!
En gaat de kantine weer open voor de RWC wedstrijden (07.50 u). Met zeker op zaterdagochtend 2 geweldige wedstrijden.

Het weekprogramma (week 38):
zaterdag 17 september
08.00 uur: Zuid Afrika – Fiji (live in de RC Waterland kantine, met ontbijtservice, wel ff doorgeven)
10.30 uur: Australië – Ierland (live in de RC Waterland kantine)
11.00 uur: SUN – RCW/RCDH/RCWF – PinkP – Alkmaar (TBM gaat naar de Flipjes in Tiel, verzamelen rond 09.10 uur)
11.00 uur: CAS RC – RFC Haarlem/Waterland (platewedstrijd cubs in Castricum, verzamelen rond 09.15 uur)
13.00 uur: Haagse/WRCH – RC Waterland/Haarlem (cupswedstrijd cubs in Den Haag, verzamelen rond 10.45 uur)
12.00 uur: RC Waterland/Haarlem – BSN (de thuiscupwedstrijd voor de junioren in Haarlem, verzamelen rond 10.15 uur)

zondag 18 september
08.00 uur: Engeland – Georgië (live in de RC Waterland kantine, met ontbijtservice, wel ff doorgeven)
10.30 uur: Frankrijk – Canada (live in de RC Waterland kantine)
10.00 uur: RUS – RC Waterland daames (2e Sevenstoernooi, ditmaal bij Utrechtse studenten, verzamelen om 07.50 uur)
13.00 uur: RC Waterland 3 – USRS 3 (nu thuis de reserve studs uit Utrecht, verzamelen om 11.52 uur)
14.30 uur: RFC Haarlem 2 – RC Waterland 2 (er is nog wat goed te maken in Haarlem, verzamelen rond 12.30 uur)
14.30 uur: RC Pink Panthers 1 – RC Waterland 1 (tegen de promovendus uit de 2e klasse, verzamelen rond 12.15 uur)

Voor hen die het barrooster op onze site niet weten te vinden, de volgende leden hebben weekenddienst (en als je niet kunt, zelf voor vervanging zorgen):
Hangt ook in de keuken. Vanwege adhoc wijziging, wie wil KC zondag helpen?
www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> barrooster weekenden:

Het nieuwe schoonmaakrooster is nog in de maak voor maandag 19 september (19.30 – 21.00):
Willem Muller
Bart Visser
Ferry Veenman
Peter van Gessel
Martijn Poels

Waterland bekijkt het RWC 2011 op groot scherm, met de voorronden:

• za 17-09 om 08.00u: Zuid Afrika – Fiji
  • za 17-09 om 10.30u: Australië – Ierland