Op zondagochtend om kwart over tien werd er in Purmerend verzameld om gezamenlijk af te reizen naar het iets zuidelijker gelegen s’ Hertogenbosch. Een mooie club en een strak kunstgrasveld lagen ons daar te wachten. De dames van the dukes/octopus waren al omgekleed en wel bij onze aankomst en waren het veld aan het uitzetten.

De wedstrijd begon. Wij met 21 meiden tegenover de 17 van the dukes/octopus 1.

Wij ontvingen de bal en konden meteen knallen. Met snelle acties en goede navolging gingen wij te werk. De dames van the dukes/octopus 1 waren fit en schoven snel, waardoor de overlap die werd gecreëerd snel teniet werd gedaan. Maar zoals elke rugbyer zal beamen, als je er niet omheen kunt ga je er dwars doorheen. En dat deden we dan ook.

Bij de eerste scrum van de wedstrijd stortte onze tegenstandsters in. Nadat deze hierna opnieuw instortte werd er al snel bij ons besloten om in te houden zodat er geen non-contestant scrum werd afgeroepen. Hierna gingen de scrums goed en wisten wij iedere bal bij onze scrumhalf te krijgen. Try na try werd er gescoord en ons team leek niet meer te stoppen. Een enorme voorsprong waarbij de tegenstander nog altijd op de 0 werd gehouden was de uitslag bij half-time.

De tweede helft waren onze tegenstandsters een stuk scherper. WAZA moest de focus vast blijven houden. We lieten ons even meeslepen in chaotisch spel waarbij ballen in vrij spel niet snel genoeg werden gewonnen en gespeeld. Door slim spel en een aantal gemiste tackles wisten de dames van dukes/octopus drie try’s te scoren en 2 conversies te verzilveren.

Na een woord van motivatie van onze trainer Hans stond onze focus weer aan en waren we vastbesloten om de tegenstander van een bonuspunt af te houden. Hierna schitterde WAZA op het veld. Tackles werden gemaakt rucks werden gewonnen en ballen werden geripped van de tegenstandsters. we lieten zien dat ons team sneller, fitter en harder was en dat wij onze positie in de eerste klasse niet gingen afstaan dit seizoen. Degradatiepoule? Nee we gaan dit seizoen maar eens voor die promotiepoule. Niet alleen omdat we dat kunnen maar ook gewoon omdat we dat verdienen.

De wedstrijd werd eerder afgefloten door een blessure bij de tegenstanders waarvoor een ambulance moest komen. Uiteraard hopen wij dat alles goed gaat.

De tweede winst van het seizoen werd in de wacht gesleept en hiermee hebben we een voorsprong in het klassement van 5 wedstrijdpunten. Dit gaan we vasthouden dames! Trots op ons team, WAZA!

Volgende keer zien wij de dames van the dukes/octopus in Purmerend bij Rugby Club Waterland op 11 oktober. We zien uit naar ook dan weer een mooie en sportieve wedstrijd. Kom ons team vooral aanmoedigen!!!

Trotse groet,

WAZA-Muts