Het was vorige week even wennen, drie Waterlandse nederlagen op zondag. Maar het beste medicijn tegen deze teleurstelling bleek dit weekend ‘winnen’ te zijn. Zowel de drie herenteams als het damesteam van Rugby Club Waterland wisten deze zondag namelijk de volle winst te pakken. Het eerste team van Waterland nam het in Sassenheim op tegen RC The Bassets en wist net als eerder in de thuiswedstrijd een knappe overwinning te bewerkstelligen, 0 – 25. Amstelveense RC 1890, concurrent voor de titel in de eerste klasse, ging zondag onderuit tegen RC the Pink Panthers zodat de Waterlanders nu 6 punten voorsprong hebben op de nieuwe nummer 2 AAC. De Amsterdammers hebben overigens ook nog een duel meer gespeeld.

Het tweede team had in Velserbroek geen kind aan RC the Smugglers. Eerder dit seizoen werd thuis met ‘slechts’ 29 – 14 gewonnen, nu haalde het met 0-80 hard uit. Een stuk spannender was het bij de wedstrijd tussen  ‘t Gooi 4 en RC Waterland 3. De Waterlanders leken in Naarden onderuit te gaan maar in de allerlaatste seconde van de wedstrijd sloeg het toch nog toe en won met één puntje verschil, 25-26. De dames van RC Waterland speelde in Purmerend tegen RC the Pickwick Ladies. Ondanks een numeriek ondertal pakten ze met een prachtige 98-12 overwinning 5 wedstrijdpunten.

Ook bij de jeugd was Waterland dit weekend succesvol, zaterdag wist het cubsteam dat uitkomt in de Plate Noord/West een overwinning te boeken. Het was samen met clustergenoot RFC Haarlem met 48-0 te sterk voor Alkmaar/Den Helder. De Junioren speelden een oefenwedstrijd tegen RFC Haarlem, ook deze wedstrijd werd omgezet in winst.