Het was weer genieten voor de rugbyliefhebbers afgelopen weekend, er stonden een paar mooie wedstrijden op het programma in de Rugby World Cup. Met name werd er natuurlijk uitgekeken naar Zuid Afrika – Australië, de wereldkampioenen van 2007 tegen die van 1999. De Wallabie’s waren net met 9-11 te sterk en daarom zit het toernooi voor de Zuid Afrikanen er op. Dat tot teleurstelling van 7 deelnemers aan van onze RWC poule, zij dachten dat de Springbokken de wereldtitel zouden prolongeren. De 4 deelnemers die in Engeland de nieuwe wereldkampioen zagen zijn natuurlijk net zo teleurgesteld. De winnaar van de kwartfinale is Arjan Konijn, hij had als enige de 4 halve finalisten goed voorspeld, daar kreeg hij 24 punten voor. Bekijk de nieuwe tussenstand hier!

Komend weekend weer een super programma in de Rugby World Cup, natuurlijk weer live te zien in het clubgebouw van Rugbyclub Waterland:

• 15 oktober 2011 om 10:00 uur: Wales – Frankrijk
  • 16 oktober 2011 om 10:00 uur: Australië – Nieuw Zeeland

Met name het duel op zondag zal door de deelnemers van onze RWC poule aandachtig worden gevolgd. Dertig deelnemers zien namelijk het gastland uiteindelijk wereldkampioen worden, tegenover 14 anderen de juist denken dat Australië wint. Hoewel Wales of Frankrijk in de finale terecht zal komen voorspelde niemand dat één van deze Europese landen er met de wereldcup vandoor zal gaan.