Beste Waterlanders, supporters en fans,

ons eerste en tweede team zitten nog steeds perfect op schema, na wederom een dubbele vijfpunterwinst. Mij benieuwen welk team het eerst bezwijkt onder de druk of de tegenstander… Ondertussen verloor het derde team tegen de Duitse grens in een spannend duel van de zware Duuvels. Ook de dames verloren nipt in het Oosten van het land. De dag ervoor speelden TBM verdienstelijk en weten steeds meer wedstrijden te winnen. Voor de cubs en junioren was het de laatste ronde van de voorcompetitie, nu een veel te lange rustperiode, daarna zullen zij in een soort tussenronde uitkomen. Gelukkig zit de JC niet stil en mogen ze de 22e oktober een Engels team ontvangen.

En in Nieuw Zeeland heerste er vreugde en droefenis, dat laatste zeker bij de Springbokken welke m.i. onterecht werden uitgeschakeld door de Wallaby’s (Now I get hunted by our Aussie enclave?). Het komende weekend hebben we de halve finales, uiteraard ‘live’ uitgezonden in onze kantine. I.v.m. de herfstvakanties zijn er geen jeugdwedstrijden, maar op zondag mogen de senioren gewoon aan de bak. Ok, onze daames hebben toevallig vrij, maar zowel het 1e als het 2e team wacht een loodzware uitwedstrijd. En is u dat allemaal te veel moeite dan presenteren we in Purmerend het 3e team tegen het 4e team uit Utrecht. En zijn er nog seniorenleden die hun tas niet hebben ontvangen, zorg dat je er zondag om kwart voor 12 bent.

O ja, nog een paar belangrijke mededelingen:
We hebben inmiddels onze nieuwe Australische vrienden mogen begroeten, Christopher en Hayden, zij kunnen nog heel goed een ijskast en een stofzuiger gebruiken in de boerderij. als iemand nog iets op zolder heeft liggen, neem even contact op met captain Bart of trimbaas Dennis. Verder nog geluiden uit de TBM-hoek, ‘Het zou geweldig zijn als je RUGBYCLUB WATERLAND wil steunen, want we kunnen het geld ontzettend goed gebruiken! Ga naar onze clubpagina en klik op de button ‘koop loten’. Dit betreft de grote clubactie.

En als laatste kom vrijdagavond langs om bockbieren en/of cocktail te proeven en neem gerust introducées mee. The more, the marrier. Wel eerst ff trainen.

Het weekprogramma (week 42):
vrijdag 14 oktober
21.00 uur: Waterlandse Bocktail avond (een avond vol bockbieren en cocktails en gezelligheid)

zaterdag 15 oktober
10.00 uur: Wales – Frankrijk (deze is ‘live’ in de RC Waterland kantine, ontbijten om 09.00 uur)
xx.xx uur:RCW/RCDH/RCWF (TBM is i.v.m. herfstvakantie vrij)
xx.xx uur: RC Waterland/Haarlem (cubs zijn i.v.m. herfstvakantie vrij)
xx.xx uur: RC Waterland/Haarlem (junioren zijn i.v.m. herfstvakantie vrij)

zondag 16 oktober

10.00 uur: N.Zeeland – Australië (deze is ‘live’ in de RC Waterland kantine)
13.00 uur: RC Waterland daames (zijn vrij om aan te moedigen)
13.00 uur: RC Waterland 3 – Utrechtse RC 4 (we gaan voor de volle winst, verzamelen om 12.00 uur)