Met Rugby Club Waterland dat vorig seizoen als 6de eindigde in de 1ste klasse, en Pink Panthers uit Driebergen de promovendus uit de 2de klasse, zou menig persoon gedacht hebben dat de winnaar wel al van te voren bekend zou zijn. Het tegendeel werd bewezen en de Pink Panthers zorgden nog voor een lastige middag voor de mannen uit Purmerend.

Waar er nog in Purmerend bij vertrek enige regen de lucht uit kwam vallen, was het in Driebergen schitterend weer. Het zelfde was er voor het begin van de wedstrijd voor Waterland. Met een stroef eerste paar minuten, werd het spel snel weer opgepakt door de Purmerenders. Dit zorgde voor een Try in de 9’ minuut door Ollie Stone. Helaas miste Andrejs Alexandrovs de conversie. Het leek even alsof hier het startsignaal werd gegeven voor een leuke middag met een boel punten. Waterland bleef combineren, wat leidde tot een aantal mooie vlotte aanvallen. Helaas schaafde het de backs zo nu en dan in de afronding. Pink Panthers zette iets wat gelukkig vlak hierna hun eerste 5 punten op het bord. Slap verdedigen aan Purmerendse zijde zorgde voor een mooi afgemaakte try voor de thuis spelende ploeg, ook de conversie werd geraakt, 7-5. Waterland leek iets wat van slag. Het spel begon meer fouten te tonen, en leek zo nu en dan helemaal niet op het vertoonde spel van vorige week. Een mooie counteraanval werd opgezet na een klein chipkickje van de driebergers. Nick Romp ontving de bal, pakte een paar meters. Vervolgens de bal terug op Sander de Miranda, ook hij maakte zijn beweging, bal terug op Nick Romp en die wou vervolgens Jeroen Trimpe burger aanspelen. Helaas ook hier ontbrak het in de passing. Even later kwam Waterland wel op hun 2de try, Herman Wouters was de afmaker, Alexandrovs raakte de conversie. 7-12. Hierna raakte Waterland van slag. Het ging te nonchalant en veroorzaakte veel onnodige penaltys. 1 penalty en een Try aan Panthers zijde bracht de score naar 15-12. Paar luttele minuten later kwam Waterland op scorings positie. Om nog onbekende reden werd de voordeel regel niet toegepast. Waar Ollie Stone tegen in ging, dit tegen de scheidsrechters wil in. Hij ontving hier geel voor, 10 minuten sin bin. Met deze stand gingen we uiteindelijk rusten.

Beide teams begonnen ongewijzigd aan de tweede helft. Pink Panthers kwam wat sterker uit de startblokken. Het zat het team uit Purmerend ook niet helemaal mee. Soms wat onnodige en onterechte overtredingen aan Waterland zijde bracht de ploeg nog verder van de promovendus vandaan. Waterland had mazzel dat het vizier van de kicker van Pink Panthers niet zijn dag had, hij miste er in deze fase 2. Na 8 minuten in de 2de helft mocht de nr 9. Van Waterland weer terug het veld in en bracht de coach ook gelijk een wissel. Roberto Warmerdam maakte zijn officiële debuut. Hij verving de moe gestrede Peter Romp. Kort hiervoor had Waterland op knappe wijze een try weten te drukken. Na mooi fase spel van de forwardse was het Dennis Bus die de 5 punter op zijn rekening nam. Sander De Miranda schoot de 2 extra punten op het bord. 15 – 19. Het duel klotste heen en weer, waar eigenlijk niet een team een stempel op de wedstrijd wist te drukken. Toch waren het de Pink Panther die de leiding weer namen. Na een aantal fases gespeeld te hebben, kwam de bal bij de wing terecht. Hij mocht wat meters pakken en de communicatie bij Waterland liep hier niet helemaal hoe het hoorde, mooi uitgespeeld. Omdat de conversie vanuit een moeilijke hoek en geruime afstand geschoten moest worden werd hij ook gemist. Het was uiteindelijk Alexandrovs die in de 30’ minuut zorgde dat de punten mee naar Purmerend gingen. Waterland creëerde een overlap, werd goed uitgespeeld en de Let wist de try te drukken. Enkele minuten later kreeg waterland een penalty, ook deze werd geraakt door Alexandrovs. Omdat de conversie van de try ook nog raak was, kwam de score op 20 – 29 voor de bezoekers. Hierna kwam Waterland niet meer in gevaar. Het seizoen is nog jong, maar nog genoeg werk aan de winkel.