Naast een hele hoop zand, heeft Rugby Club Waterland ook twee mooie prijzen mee terug naar Purmerend genomen tijdens het Ameland Beach Rugby Festival. Na twee dagen rugbyen namen de Waterlandse veteranen de 1e prijs mee naar huis en lieten ze zien dat niemand te oud is voor de rugbysport. Ook de dames van Waterland wisten een plek te bereiken in de finale. Na een overtuigende overwinning ging de plate mee in de tas richting Purmerend.

Het Friese eiland Ameland waar normaal gesproken 3500 mensen rustig wonen, was 4 dagen lang de ‘place to be’ voor liefhebbers van de rugbysport. Het waddeneiland wordt elk jaar omgetoverd tot één van de grootste beachrugby evenementen in Europa. Duizenden mensen uit verschillende landen kwamen naar het mooie eiland om te rugbyen en de sfeer te proeven van dit grootse evenement. Op zaterdag en zondag streden dit jaar 118 teams in verschillende klassen om het Kampioenschap.

Op 15 velden werden honderden wedstrijden gespeeld die uiteindelijk de beste beachrugbyers van Nederland opleverden. Van de drie ingeschreven teams van Waterland mochten er twee een prijs mee de boot op nemen. Na veel rugby, wind, zee en strand keerden de Purmerenders trots en tevreden terug naar huis. Het evenement sluit een mooi jaar af voor Waterland. Na een korte vakantie zullen in augustus de trainingen weer hervat worden om fit te worden voor het seizoen 2013/2014.