nrb Net als vorig seizoen opent RC Waterland het seizoen in de Ereklasse tegen de landskampioen. Waar de Purmerenders vorig jaar op bezoek gingen bij RC Hilversum zal nu Rugby Club ’t Gooi afreizen naar Purmerend. De kick-off van de seizoenopening op 7 september staat gepland om 15:00 uur! Zet die datum zeker in je agenda want op die zaterdag vieren we ook nog eens het 30-jarig jubileum van Rugby Club Waterland! Kijk voor het volledige programma van het eerste gedeelte van de Ereklasse hier.

RC Waterland 2 en 3 starten het nieuwe seizoen een dag later ook thuis. RC Waterland 2 ontvangt in de derde klasse Noordwest RC Den Helder en RC Waterland 3 neemt het in de vierde klasse Noordwest op tegen RC The Smugglers. Bekijk hier het wedstrijdprogramma van RC Waterland 2 en hier dat van RC Waterland 3. De Dames beginnen een week later, ook hier staat een thuiswedstrijd op het programma. Op 15 september krijgen ze de Fryske Rugby Famkes op bezoek! Kijk hier voor het gehele programma van de Tweede klasse Noord.

De Colts komen in het Combinatieteam NW op zondag 8 september in actie voor de seniorenteams. De tegenstander is de combinatie Oysters/RCE/Ducks. Bekijk hier het programma van de Colts. De Junioren beginnen het nieuwe rugbyseizoen wel met een uitwedstrijd. Op 14 september mag de cluster met RC West Friesland afreizen naar Utrecht voor het treffen met de plaatselijke RC. Hier kun je het Junioren programma vinden. De kick-off van het nieuwe seizoen van RC Waterland wordt gedaan door de Cubs, zij spelen op 7 september samen met RC West Friesland en RC Den Helder tegen RC Eemland. Klik hier voor het wedstrijdprogramma van de Cubs!

Update 4 juli 2013 De NRB heeft het programma van de Ereklasse weer ingetrokken. Bij de indeling is geen rekening gehouden om de thuis/uit wedstrijden te spiegelen aan vorig seizoen. Zo speelde RC Waterland 1 vorig seizoen al thuis tegen Rugby Club ‘t Gooi en volgens de gemaakte afspraak is de volgende onderlinge ontmoeting in de eerste fase van de Ereklasse dus in Naarden. Het wedstrijdschema wordt daarom helemaal opnieuw opgesteld, de verwachting is dat deze half juli gepresenteerd wordt. In principe opent RC Waterland het seizoen, vanwege het jubileumfeest, wel gewoon in Purmerend.