De rugbyzondag begon vanwege de finale van de Rugby World Cup al vroeg, om 10 uur zat het clubgebouw van Rugby Club Waterland al behoorlijk vol. Het slotstuk van de RWC tussen Nieuw Zeeland en Frankrijk bleef erg lang spannend, maar uiteindelijk kroonde de All Blacks zich tot de nieuwe wereldkampioen.

‘s Middags kwam het eerste team en de dames van RC Waterland in actie. In Amsterdam speelde de heren van Waterland voor het eerst in competitieverband tegen AAC. Gesteund door een flink aantal supporters uit Purmerend wisten de Waterlanders ook het zevende duel op rij te winnen, 6-48. Bekijk de foto’s van dit duel hier! De dames hadden een rit naar Leeuwarden op het programma staan, ook zij speelden een goeie wedstrijd maar toch trok Greate Trien/Feanster uiteindelijk aan het langste eind, 55-33.