Beste Waterlanders, supporters en fans,

En wederom, vindt u het al saai worden, een prima weekend (behalve voor de Welsh and Aussies) voor Waterland. Thuis behaalde het 3e team zijn 2e overwinning en in Amstelveen en Den Haag wisten het 2e respectievelijk 1e team alweer de volgende 5 punter binnen te slepen, waardoor beide team nog steeds ongeslagen aan kop staan. En dat nog wel na een zeer geslaagde Bocktailavond….

Het komende weekend gaat op vrijdagavond 21.00 uur in met onze Algemene Leden Vergadering. Uit waardering voor het zittende bestuur zorg je ervoor dat je aanwezig bent. Nadien mag je ze zelfs aanraken en toespreken.. De senioren trainen hierdoor eenmalig een uurtje vroeger, van 19.30 uur tot 20.45 uur!
Op zaterdag hebben cubs en junioren een trainingsweekend, voor de junioren staat er zelfs een Engelse wedstrijd tegen Chelmsford RFC op het programma. Daarna nog een middagtraining. Op zondag vervolgt het trainingsweekend zich in Haarlem.
Voor de senioren en daames en gewoon liefhebbers opent zondag de kantine al om 09.30 uur, zodat je niets hoeft te missen van de RWC finale Nieuw Zeeland – Frankrijk. Daar het 2e en 3e team deze dag geen wedstrijd hebben (er zijn meer teams die de finale in hun clubhuis willen zien met een versnapering), kan er ontspannen gekeken worden, bijvoorbeeld met een bockbiertje in de hand. En dan met zijn allen afreizen naar Amsterdam om het 1e team aan te moedigen tegen AAC. Een historische wedstrijd, de eerste maal dat deze eerste teams elkaar in de competitie tegenkomen in de 28 jarige geschiedenis van RC Waterland. Laat ze in Amsterdam de pomp en de keuken maar eens bemensen!

Het weekprogramma (week 43):
vrijdag 21 oktober

09.30 uur: Australië – Wales (het verplichte nummer, deze is niet te zien in de RC Waterland kantine)
19.00 uur: RC Waterland (jeugdtrainingen incl. TBM gaan gewoon door)
19.30 uur: RC Waterland (daames en senioren graag op tijd omgekleed op het veld)
21.00 uur: Algemene Leden Vergadering (wees er en wees er op tijd! José zal het kort houden, haha)

zaterdag 22 oktober
09.00 uur: start trainingweekend cubs en junioren (dit is de verzameltijd)
11.00 uur: RC Waterland/Haarlem – Chelmsford RFC (oefenwedstrijd voor de junioren)
13.30 uur: RC Waterland/Haarlem (middagprogramma cubs en junioren, tot 17.00 uur)

zondag 23 oktober
09.00 uur: start trainingweekend cubs en junioren (dit is de verzameltijd, dan rap naar Haarlem)
10.00 uur: Nieuw Zeeland – Frankrijk (deze is uiteraard ‘live’ in de RC Waterland kantine)
12.30 uur: RC Waterland/Haarlem (middagprogramma cubs en junioren, tot 17.00 uur)
13.00 uur: RC Waterland 3 – RC Wageningen 1 (uitgesteld naar 8 januari)
13.30 uur: RC Waterland 2 – RC Hilversum 3 (o.v.b. uitgesteld naar 8 januari)
14.30 uur: Greate Feanster Trien – RC Waterland (op naar de TAK ontvoerders, verzamelen om 12.15 uur)
14.30 uur: AAC 1 – RC Waterland 1 (de Noord Hollandse topper, vertrek om 13.00 uur)

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 24 oktober (19.30 – 21.00), zie ook: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> schoonmaakrooster:
Richard Veenman
Wesley Blöte
Henk Bouman
Niels Veenman
Rachel Chapman

En het nieuwe barrooster: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> barrooster

Waterland bekijkt RWC 2011 finale uiteraard op groot scherm
een volle kantine, dat gaan we toch beleven, hoop ik.
Speciaal voor onze Piet, zal ik de kantine om half 10 openen,
zodat ook de HAKA geanalyseerd kan worden. Ondertussen zal ik
koffie voor jullie zetten. En omdat zowel het 2e als 3e team
niet hoeven te spelen, zou het zomaar kunnen dat de biertap om
10.00 u al open gaat. Alleen niet voor het 1e team en de daames.
En na de finale met z’n allen naar Amsterdam om onze eigen
finale te bekijken (als ze daar de kantine opengooien…)

groet,
Hans