Niet veel Waterlandse hoogtepunten dit weekend… Laten we toch positief starten, Rugby Club Waterland is sinds deze zondag namelijk een international rijker. Na Inge Visser en Niki Ankersmit is Maaike Loth de derde Waterlandse speelster in het nationale damesteam. Maaike kwam vandaag als invaller in het veld bij de interland tegen Schotland. Helaas werd er wel met 10-33 verloren. Maar Maaike gefeliciteerd!

Je werd wel erg gemist bij het damesteam van Waterland, het kwam halverwege de wedstrijd een speelster te kort waardoor met 37 – 27 verloren werd van Alkmaar. In Purmerend kwam vandaag Waterland 3 in actie, de wedstrijd tegen koploper ARC the Pigs 1 bleef tot de laatste seconde spannend. Toch trokken de bezoekers aan het langste eind, en wonnen nipt met 22 – 28 . In Hoorn leed Waterland 2 het eerste verlies van het seizoen. Tegen West Friesland ging het verrassend met 18 – 10 onderuit.

Zaterdag verloor Nederland helaas met 59-18 van Roemeië op het EK u19. Toch zijn hier de felicitaties op zijn plaats want de Waterlanders Erik Blokland, Bas Ekkelboom, Sander de Miranda, Nick Romp en Roberto Warmerdam behaalden met hun team een mooie 4e plaats.  Het liet daarmee o.a Spanje onder zich. Knappe prestatie mannen!