Het Nederlands herenrugbyteam speelde zondag ter voorbereiding op de interland tegen Polen een oefenwedstrijd tegen het team van de Britse Militaire Academie Sandhurst. Het duel in Den Helder had een rood/wit/blauw tintje, niet alleen vanwege de driekleur van de Nederlandse vlag maar vooral vanwege een aantal vertegenwoordigers van Rugby Club Waterland. ‘Onze’ Darron Wadey (referee) en Peter Flierman (Lines-man) maakte deel uit van de arbitrage. Nog specialer was de wedstrijd waarschijnlijk voor Sander de Miranda en Nick Romp, zij maakten hun eerste speelminuten in het Nederlands team. De Miranda speelde de gehele wedstrijd op de centers en wist na een knappe interceptie zelfs een try te maken voor Nederland. Romp viel een kwartier voor tijd in op de fullback positie. Met de twee Waterlanders in het veld wisten de Nederlanders de zware wedstrijd uiteindelijk met 18-14 naar zich toe te trekken.

Erik Blokland trainde wel mee op het trainingskamp van het Nederlands team op Ameland maar zat helaas niet bij de selectie voor de oefenwedstrijd. Rugby Club Waterland is natuurlijk op hem net zo trots als op Sander, Nick, Peter en Darron. Klasse dat jullie ook internationaal niveau de eer van Rugby Club Waterland hoog houden. Nu op naar jullie eerste A-interland, wie weet is het zaterdag al zo ver als Nederland in Amsterdam tegen Polen speelt. We duimen voor jullie!