Er was al spanning om de wedstrijd voordat hij zelf al begonnen was. De weergoden maakten namelijk 2 dagen ervoor van Rugby Club Waterland een ‘subtropisch’ zwemparadijs, waardoor het onmogelijk was om te spelen op zaterdag. Toch kwam het daarna gelukkig allemaal weer goed met een mooi zonnetje op zondag, zodat we toch konden spelen.

Het was druk op het veld, we stonden er met 2 complete teams! En dan ook nog eens veel aanmoediging van de zijlijn. Beide teams en supporters stonden klaar voor de wedstrijd, maar het was nog 5 minuutjes wachten op de scheidsrechter (iedereen maakt zijn foutjes, maar over het algemeen spelen de dames nooit om half 3). Na 1 minuut stilte i.v.m. het overlijden van Paul Morrice volgende daarna de aftrap.

Er werd gelijk druk gezet op Dwingeloo. Gaatjes waren er haast niet, maar toch werd met een mooie loop van Lara op de buitenkant de eerste try gemaakt. Er werd voornamelijk gespeeld in de Dwingeloose helft. Met veel rucks, mooie scrums en looplijnen vielen er meer tries. Dwingeloo wist voor rust niet te scoren.

Na de rust werd het allemaal wat rumoeriger. Er werd meer druk gezet door dwingeloo dit volgende ook dat Dwingeloo 2 keer wist te scoren. Toch wiste wij zelf ook nog te scoren, maar het spel van Dwingeloo, het constant fitten op elkaar, kwam ook een beetje naar ons toe. We schrokken er zelf van toen dat gebeurde. Gelukkig was dat aan het einde, want toen het fluitje ging hadden we 39 – 10 gewonnen van Dwingeloo. Met 7 tries en 2 rake conversies door Demi Kist.

1e Try Lara van der Linden
2e Try Demi Kist
3e Try Inger Jongerius
4e Try Jessica ten Broek
5e Try Aranka Velse
6e Try Aranka Velse
7e Try Demi Kist

Volgende week gaan we er weer voor, met z’n allen tegen de Pickwick Ladies!