Hoewel de jeugd en de heren van Rugby Club Waterland al enkele weken met het rugbyseizoen begonnen zijn, mochten de dames vandaag pas deze zondag voor het eerst de ‘wei’ in. Dat ze al een tijdje stonden te trappelen om hun kunsten te laten zien bleek wel uit de uitslag. RC de Wrotters/ RCG Lady Bears 2 werd verslagen met een indrukwekkende 15-112. Keiharde… overwinning! Bekijk hier de foto’s van de dames! In Purmerend werden zondag ook drie wedstrijden gespeeld. RC Waterland 2 wist zich na de nederlaag tegen RC Den Helder vorige week zich prima te herstellen, USRS 2 werd met 52-7 verslagen. RC Waterland 3 was tot aan de rust gelijkwaardig aan RC Smugglers 1, maar na rust liepen de bezoekers uit naar 14-82. De ‘cluster’ Colts speelden ook in Purmerend, helaas was tegenstander RC Eemland met 0-39 te sterk.

Een dag eerder was de jeugd van RC Waterland wel erg succesvol. De Cubs versloeg samen met Alkmaar en West Friesland tegenstander RC Hilversum met 21-84. Na vier wedstrijden zijn de Cubs daarmee nog steeds ongeslagen. De Junioren maakte er in Hilversum een waar spektakel stuk van. In een zware strijd werd pas in de laatste minuut toch aan het langste eind getrokken. Met de 24-29 overwinning hebben de Junioren de volle 15 punten uit drie wedstrijden.

Foto’s dames: RC de Wrotters/ RCG Lady Bears 2 – RC Waterland