Wisselende prestatie’s voor Rugby Club Waterland dit weekend, het hoogte punt waren dit weekend de mini’s. Zij maakten zaterdag de lange reis naar Eindhoven voor de tweede bondsdag van dit seizoen. Die lange reis was zeker niet voor niets want alle vier de wedstrijden werden daar gewonnen! Vooral het knappe samenspel maakte indruk, dat beloofd nog wat voor de toekomst! Ondanks de nederlaag van RC Waterland 1 op de zelfde dag lijkt toch ook voor het vlaggenschip van de club de nabije toekomst wat te beloven. De Nederlands kampioen RC ’t Gooi hadden het bepaald niet makkelijk met de Waterlanders. Ver in de tweede helft wist het pas echt afstand te nemen waardoor het duel in 24-8 eindigde. Duidelijk is dat RC Waterland 1 steeds sterker wordt en dus met veel vertrouwen kijkt naar de komende wedstrijden in de Ereklasse.

Ook de Cubs en Junioren kwamen op de laatste dag van November in actie. Voor de Cubs stond een bijzondere start in het tweede gedeelte van de competitie op het programma. Tot twee weken geleden waren ze nog clusterpartners, nu nam RC Waterland het tegen de combinatie van Den Helder, RUSH en West-Friesland op. Heel lang waren beide teams aan elkaar gewaagd, maar uiteindelijke bleken de Purmerenders te sterk, 44-21. De Junioren verloren in tegenstelling tot de Cubs wel de eerste wedstrijd van het vervolg van de competitie, RC The Hookers won met 24-0.

Op zondag werden de overwinningen en nederlagen verdeeld. Zowel RC Waterland 2 als RC Waterland 3 gingen op het eigen veld ten onder tegen de teams van de Amstelveense RC. Het derde kwam in een fantasie opstelling door blessures en andere afwezigen tot 5-32 en het tweede dat ook personele problemen kent verloor met 0-27.

De Dames speelden hun thuiswedstrijd deze keer bij clustergenoot RC Zaandijk. Ook daar deed het wat dit seizoen al zo vaak gebeurde, winnen! RC Dwingeloo werd maar liefst 77-0 verslagen. De koploper in de Tweede Klasse Noord heeft daarmee al ruim 10 punten voorsprong op de concurrenten. Tenslotte won ook het cluster van onze Colts, in Alkmaar werd RC The Dukes met 43-31 opzij gezet.