RC Waterland 1 staat op zaterdag 21 april 2012 tegen RC Dwingeloo in de finale van de Nationale Beker I Cup. De Waterlanders wonnen zondag in de halve finale van de Haagsche RC 2. De toeschouwers in Purmerend kregen een enorm spannend duel voorgeschoteld. Na 80 minuten rugby was de stand met 13-13 nog in evenwicht zodat er een verlenging nodig was om de wedstrijd te beslissen. In die extra tijd wist RC Waterland de Hagenezen uiteindelijk toch van zich af te schudden, met 23-16 vervoverde het een plek in de eindstrijd van het bekertoernooi.

Het tweede team van Rugby Club Waterland wist even daarvoor de halve finale van de Nationale Beker Plate II A te bereiken. Tegenstander RC Nieuwegein 1, dat ondanks een numerieke minderheid in spelers behoorlijke tegenstand bood, werd met 31-22 verslagen. De tegenstander in de halve finale, is Tarantula/Tilburg. Kijk verder voor de foto’s voor beide wedstrijden.

Ook op zaterdag louter vrolijke gezichten bij de Waterlanders, de Cubs wonnen in Castricum met 0-40 van de Castricumse RC. Daarmee eindigde ze het seizoen op een mooie 3e plaats in de Cubs Plate NW. De Junioren zijn hard opweg bij de drie beste Junioren teams van Nederland te behoren. Oysters/Ducks/REL werd in Purmerend met 43-10 verslagen.

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 2 – RC Nieuwegein 1

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – Haagsche RC 2