De cubs hebben afgelopen zaterdag flink uitgehaald naar hun opponenten uit Castricum (we wensen de Castricumse captain Bart een snel herstel toe), onze junioren hadden het daar-en-tegen zwaar tegen het bijna ‘onoverwinnelijke’ Den Haag. Op zondag lieten de Tilburgers het afweten tegen ons 1e team, waardoor ons vlaggenschip komend weekend in de halve finale van de nationale beker is beland. Nog een Haagse hobbel en de landelijke finale lokt in Amsterdam. Het 2e team heeft zich dapper verweerd tegen het veel hoger geplaatste Bulldogs. Volgens mij is men daar al klaar voor het komende seizoen. Ze gaan wel door in de verliezersronde van de beker plate of hoe zo iets ook mag heten.

Voor komend weekend schijnt hopelijk letterlijk en figuurlijk de zon over de veelal Waterlandse rugbyvelden. De TBM speelt een toernooi in Den Helder, de cubs reizen af naar Castricum en de junioren blijven wederom in Purmerend en mogen het opnemen tegen de hekkensluiters uit Noord Brabant en kunnen bij winst een plaatsje stijgen.
En zondag is het helemaal feest, allereerst organiseren onze dames een open rugby introductiedag voor alle meiden van 15 jaar en ouder. Dus stuur je vriendin, zuster, klasgenote, dochter, buurmeisje, moeder of oma naar ons complex, dan heb je zelf lekker rust. Daarna speelt het 2e (aangevuld met het 3e team) de volgende bekerwedstrijd tegen Nieuwegein en tot slot mag ons 1e team het opnemen tegen het zeker niet te onderschatten jonge Haagse team. Bij winst kunnen we met z’n allen op zaterdag 21 april naar het NRCA, waar ze dan in de landelijke bekerfinale zullen spelen tegen de winnaar van RC Dwingeloo en RC de Bassets.

Voor hen die dat hebben opgegeven, maandag is er de AED cursus in onze kantine. Verder nogmaals de vraag aan de veteranen die zijn meegegaan naar België, graag jullie foto’s opsturen naar onze webman Maarten Rabelink. De eerste foto’s staan al op de site.
Stratentoernooi: De inschrijving voor het stratentoernooi 2012 op 27 mei is gestart. Het eerste team heeft zich al aangemeld; D.O.G.P. Verder kan iedereen deelnemen aan de speciale ‘try out trainingen’ op iedere dinsdag van mei van 20.00 t/m 21.30 uur.

Het weekprogramma (week 13):
zaterdag 31 maart (bestuursafgevaardige: Manfred)
11.00 uur: RC Den Helder – RC Waterland – ARC – Pink – Eemland (groot toernooi, vertrek om 09.30 uur)
11.00 uur: CAS RC – RC Waterland (de returnwedstrijd van afgelopen weekend, verzamelen rond 09.30 uur)
12.00 uur: RC Waterland – Oysters/REL/Ducks (de junioren tegen deze Brabo’s, verzamelen 10.45 uur)

zondag 1 april (bestuursafgevaardige: Tessa)
11.00 uur: Open dag damesrugby (vanaf 10.30 uur is iedere dame welkom, voor lunch wordt gezorgd)
13.00 uur: RC Waterland 2 – RC Nieuwegein 1 (wordt een zware pot, verzamelen rond 11.45 uur)
14.30 uur: RC Waterland 1 – Haagse RC 2 (wint Waterland 1 voor de 3e keer? Verzamelen rond 13.00 uur)

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 2 april (19.30 – 21.00), zie ook: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> schoonmaakrooster:
Dennis Kraay
Stevie Manvis