Beste Waterlanders, dames, supporters, ouders en fans,

het was weer een puik rugbyweekend voor Waterland, op zaterdag wonnen de junioren in een rommelige wedstrijd moeizaam, maar wel ruim, van de Oysters. De cubs deden het prima in Castricum door daar een 0 – 40 mee naar huis te nemen. En de zondag startte met de eerste Waterlandse open rugbydag voor dames, welk goed werd bezocht en een aantal geïnteresseerde meiden heeft opgeleverd. Woensdagavond 16 mei wordt de 2e rugby introductiedag gegeven.

Daarna wist het gehavende 2e team tegen een ondertal uit Nieuwegein de zege veilig te stellen, waardoor zij in de plate II doorstoten naar de halve finale tegen de RC Tilburg/Tarantula combinatie. En de hoofdact was een zinderende halve finale voor de nationale beker. Een vanuit het 2e team aangevuld 1e team van Waterland moest het opnemen tegen een vanuit het 1e team aangevuld 2e team uit Den Haag. Dit leverde een aan elkaar gewaagde wedstrijd op, met een eindstand van 13 – 13. En dus werd het 2 x 10 minuten verlengen. Hierin bleek Waterland over de beste zenuwen en conditie te beschikken en werd uiteindelijk met 23 – 16 gewonnen. De nationale bekerfinale is voor het eerst in onze geschiedenis gehaald en het zou natuurlijk een kroon op het prachtig seizoen zijn als dat bekertje zaterdag 21 april vanuit Amsterdam richting Purmerend verhuisd. Zelf zeg ik, alle Waterland blokkeer je agenda en kom die dag in het rood-wit-blauw naar het nationaal rugbystadion in Amsterdam, waar de mannen uit Dwingeloo moeten worden bedwongen!

Voor het komend week blijft het angstvallend stil op onze rugbyvelden, voor het eerst, zolang ik me kan heugen, hebben we met Pasen geen buitenlandse gasten. Spijtig, maar dan kan iedereen zijn familie verplichtingen voldoen en een beetje herstellen van alle opgelopen lavasteentjes en kan er binnenkort fris de laatste wedstrijden tegemoed worden gezien.
Wel spelen 7 Waterlanders (Reinier, Bas, Erik, Jeroen, Nick, Roberto en Sander) mee in het nationaal team u20 die, in de voorwedstrijd van Nederland – Moldavië, spelen tegen een zeer sterk jeugdteam uit Wales.
Dan nog een verzoek van onze Letse vriend Aleksandrovs, hij betrekt binnenkort met zijn gezinnetje een woning in Neck en is nog op zoek naar een kookplaat en een wasmachine, maar ook een droger en oven zijn erg welkom. Dus heb je nog iets op zolder staan, neem even contact met hen op.
En oudjes, staat vrijdag de 13e april al in je agenda?

Het weekprogramma (week 14):

zaterdag 7 april (bestuursafgevaardige: nvt)
xx.00 uur: SUN – RC Waterland – Gooi (deze TBM wedstrijden gaan niet door)
xx.00 uur: RC Waterland (i.v.m. Paasweekend geen cubswedstrijd)
12.00 uur: RC Waterland – RC the Dukes (deze juniorenwedstrijd is verplaatst naar 21 april)
13.00 uur: Nederland XV u20 – Dinas Powis (u20 met 6 Waterlanders tegen Welsh team in NRCA)
15.00 uur: Nederland XV – Moldavië XV (voor de liefhebber in het NRCA)

zondag 8 april (bestuursafgevaardige: nvt)
xx.00 uur: RC Waterland (i.v.m. Paasweekend geen dameswedstrijd)
xx.00 uur: RC Waterland 1,2,3 (i.v.m. Paasweekend geen seniorenwedstrijd)

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 9 april (19.30 – 21.00), zie ook: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> schoonmaakrooster:
I.v.m. 2e paasdag is er geen schoonmaakrooster opgesteld