Rugby Club Waterland spelers Quermy Warmerdam en Koos de Haan zijn afgelopen week met Oranje U18 op een zevende plaatst geëindigd op het Europees Kampioenschap. De Nederlandse ploeg speelde in het Franse Toulouse in de zware Divisie A. De openingswedstrijd tegen Roemenië ging met 26-0 verloren, beide ploegen hadden evenveel balbezit maar tegen de fysiek sterkere Roemenen kon dat niet worden omgezet in een score. Op dinsdag was ook Spanje helaas een maatje te groot, 24-0. Alles kwam dus vrijdag op de laatste wedstrijd aan. Tegen Zweden moest er gewonnen worden om ook volgend jaar in Divisie A te kunnen spelen. In deze beslissende wedstrijd begonnen Quermy en Koos met een basisplaats op de eerste rij. Met deze Waterlandse rugbytalenten was Nederland oppermachtig tegen de Scandinaviërs. Hoewel de ruststand nog 8-8 was, kon Nederland in de tweede helft uitlopen naar een 8-46 overwinning.