Na het stormachtige weer van afgelopen week brak vlak voor Pasen het lentezonnetje gelukkig weer een beetje door. Dat maakte de internationale wedstrijden die deze zaterdag bij Rugby Club Waterland werden gespeeld wel zo fijn. Zowel de Cubs als de Junioren ontvingen een Engelse tegenstander. De Cubs speelde tegen Queen Elizabeth School U14. De ploeg uit Barnet (vlak boven Londen) won in een leuke wedstrijd met 7-29. Daarna zag het publiek de Junioren een hele mooie pot rugby spelen. De wedstrijd tegen Evesham RFC U16 bleef tot het einde spannend omdat de teams erg aan elkaar gewaagd waren. Met een Waterlandse try in de laatste secondes van de wedstrijd liepen de winnende Purmerenders uiteindelijk uit naar 31-22.

Wedstrijdfoto’s RC Waterland Junioren – Evesham RFC U16 (Foto’s: Maarten Rabelink)