Of het nou gaat om het organiseren van wedstrijden, het drankje inschenken achter de bar, het nemen van bestuurlijke beslissingen of het onderhouden van deze website. Het is op onze club allemaal vrijwilligerswerk. Zonder deze vrijwilligers zou het niet mogelijk zijn om op Ereklasse niveau te acteren. Daarom worden sinds 2009 op het Rugby Club Waterland Gala onze vrijwilligers in het zonnetje gezet. Voor het komende gala op 10 mei zijn door Supporters van Waterland een drietal vrijwilligers genomineerd voor de eervolle titel ‘Supporter van het Jaar.

Genomineerd in de categorie ‘Supporter van het Jaar’ zijn dit seizoen:

• Marja Bruinsma
    Marja zet zichzelf bijna nooit op de voorgrond maar is heel belangrijk bij de Turven en Benjamins en bij de organisatie van de jeugdwedstrijden/toernooien. Bij de groei van het aantal jeugdleden heeft zijn ook een belangrijke rol gespeeld. Ze heeft een tomeloze inzet voor de club en is met haar kinderen ook veel bij de wedstrijden van andere teams te vinden. Verder houdt ze Sjaak Berkelaar een beetje in toom, ook een belangrijke functie!
  • Dirk de Jong
    Referee’s bekleden in de rugbysport een bijzondere plek, veel sporten kunnen daar een voorbeeld aan nemen. Ook op de referee’s van onze club zijn we dan ook bijzonder trots. Dirk is zo’n scheidsrechter, hij is altijd bereid om de wedstrijden te leiden, of het nu bij de jeugd, dames of heren gaat. Dit seizoen was hij niet alleen op de Waterlandse velden actief, als clubscheidsrechter leidde hij ook wedstrijden bij omliggende rugbyclubs. Dirk is een niet te ontbreken schakel in vele wedstrijden van Waterland dit seizoen!
  • Liesbeth Krijgsman
    Meerdere leden noemden haar naam toen we vroegen om hulp bij het selecteren van geschikte genomineerden. Liesbeth loopt nog niet heel lang op de club rond maar maakt zich in die tijd wel bijna onvervangbaar. Als teammanager van de mini’s is zij bezig aan haar tweede seizoen en sinds kort heeft zij ook de ledenadministratie op zich genomen. Als vrijwilliger is ze ook betrokken bij de ledenwervingsdagen, zo krijgen steeds meer kinderen de kans die mooie rugbysport te ontdekken. Liesbeth is naast de jeugdwedstrijden ook geregeld bij de wedstrijden van de heren en dames te vinden. Volgens één van de leden die haar op gaf is Liesbeth een topper die een pluim verdiend!

We willen duidelijk maken dat we naast deze drie bijzondere vrijwilligers natuurlijk trots zijn op alle leden die zich inzetten voor de club. Toch kan er maar één lid Supporter van het Jaar worden. Wie dat wordt? Dat bepalen de leden zelf op het Gala op 10 mei. De aanwezigen kunnen daar hun stem uitbrengen. Tot dan!