Na jaren van plannen maken, overleg en onderhandelen zijn we eruit. De gemeente Purmerend, Rugby Club Waterland en Jonkers Bouwbedrijf zijn verheugd te kunnen melden dat zij onlangs de driepartijenovereenkomst ondertekend hebben inzake de bouw van het nieuwe clubgebouw van Waterland.

In een groot deel van de financiering wordt voorzien door een ‘nieuw voor oud’ afspraak met de gemeente Purmerend. RC Waterland vult de bouwsom aan met verkregen subsidies van de provincie Noord-Holland, het ministerie van VWS en met eigen middelen. A. Jonkers Bouwbedrijf zal het clubgebouw gaan bouwen waarbij delen zullen worden gerealiseerd in onderaanneming door met Waterland bevriende ondernemingen. Waterland zal als opdrachtgever de regie over het project voeren.

Robert Jonk, voorzitter van Waterland: “Hiermee is een geweldige prestatie geleverd door allen die bij het project betrokken zijn, Gemeente Purmerend, Spurd, Provincie Noord Holland, Vendrig Architecten, A. Jonkers Bouwbedrijf en ons eigen bouwteam . We gaan nu met kracht voorwaarts om onze op de toekomst gerichte accommodatie te verwezenlijken en zien uit naar een succesvolle samenwerking met onze bouwers en bevriende relaties.”

De bouw zal in september een aanvang nemen en verwacht wordt dat de oplevering kan geschieden in mei volgend jaar. Het clubgebouw komt parallel aan De Beuk te staan tussen de velden van Waterland en die van de naburige korfbalclub BEP.

Met dit project wordt door de gemeente Purmerend een belangrijke vervolgstap gezet in de herinrichting van het sportcomplex aan de Van IJsendijkstraat, na de bouw en in gebruik name van De Beuk. Voor Waterland sluit het bouwen van deze moderne accommodatie aan bij de ambitie om één van de toprugbyclubs in Nederland te blijven.