Vandaag was dan de grote dag voor de Waterland/Alkmaar Junioren. De Plate finale tegen de Zeeuwse combinatie Tovaal/Oemoemenoe. Een spannende dag, voor sommige al de 3e finale op de rij, voor anderen de allereerste finale. Het mag gezegd worden de entourage in het Nationaal Rugby Centrum was helemaal top. Opzwepende muziek bij de intocht van de spelers, veel publiek op de tribune, een vierde official, ballenjongens. Kortom finalewaardig!

Tovaal/Oemoemenoe blijkt een sterke tegenstander te zijn met veel power en vaardige spelers. In de eerste helft wisten onze jongens goed tegenstand te bieden tegen het geweld en hadden zelfs het betere van het spel. De wedstrijd ging op en neer en het publiek leefde intens mee. Ondanks een discutabele beslissing hier en daar van de Engelse ref ging Waterland/Alkmaar rusten met een zeer verdiende 15-10 voorsprong. In de rust volgde een korte peptalk van de coaches/trainers en met zelfvertrouwen werd de wedstrijd hervat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Helaas bleek dat de 2e helft toch wat te lang duurde. Tovaal/Oemoemenoe zette nogmaals met veel druk en power aan en onze verdediging begon wat problemen te krijgen. De eerste helft had teveel van hun krachten gekost.Toch probeerde onze dappere Junioren onder de druk vandaan te komen maar helaas lukte dat niet echt meer. Ook in de tweede helft drukte de ref zijn stempel op de wedstrijd maar met een einduitslag van 15-30 is Tovaal/Oemoemenoe de terechte winnaar.

Jongens, jullie mogen trots zijn op wat jullie hebben gepresteerd dit seizoen. We zijn moeizaam begonnen aan het seizoen maar jullie zijn uiteindelijk door inzet en positiviteit toch mooi in de finale terecht gekomen. Ondanks verlies is de finale voor altijd een belevenis waar je trots op terug mag kijken. Ik heb in ieder geval genoten en wil jullie bedanken voor de mooie wedstrijden en teamspirit in het afgelopen seizoen.

Na afloop werden we getrakteerd op een warme maaltijd in onze kantine (met dank aan Claudia en Monique) en werd er alweer volop gelachen. Ook wil ik Zaïd en Frank bedanken voor het filmen (ben benieuwd naar het resultaat), Manfred voor het vlaggen en Nick, Joey, Daniël en Mirko die als ballenjongen hebben gefungeerd.

Op naar de sevens!

Mark

Wedstrijdfoto’s RC Waterland Junioren – GRC Tovaal/Oemoemenoe (Foto’s: Maarten Rabelink)