Laten we vooropstellen dat iedereen, ongeacht gewicht, leeftijd, lengte, uiterlijk, geloof, achtergrond of geaardheid welkom is bij Waterland. Daarom is onze sport ook zo mooi. Maar we zijn met onze Heren 1 team flink in het nieuws.

Het begon allemaal met een artikel in de Dagblad Waterland editie van het Noord-Hollands Dagblad. De kop luidde: ‘Rugby Club Waterland zoekt mannen met extra kilo’s.’ Dit refereert aan de rugbyers met wat meer massa en spier. Het zou een welkome aanvulling zijn in het team met veelal snelle en slanke spelers.

Het bericht werd overgenomen door De Telegraaf en de heren van Radio 538.
Het zorgde voor een ware mediahype met een mooi interview bij Spitstijd van NH Radio door speler Joey Berkelaar. Ook worden er dinsdag 21 maart vanaf 19:30 opnames gemaakt van de Heren 1 voor het WNL-programma Goedemorgen Nederland op onze velden. Het item wordt uitgezonden op woensdag 22 maart tussen 07:00 en 10:00.

Het bestuur van Rugby Club Waterland deed ook een duit in het zakje. Nieuwe leden die de 100 kg passeren krijgen 50 procent korting op het lidmaatschap het eerste jaar.

Zien we je morgen? Dan laten we zien wat een mooie en bruisende vereniging we zijn!
Lid worden? Dat kan via https://www.rugbyclubwaterland.nl/tryrugby/

Spitstijd NH Radio, maandag 20 maart, blok 1 vanaf 11:00 minuten
Telegraaf (premium)
Noord-Hollands Dagblad (premium)