Zaterdag trof Waterland in de tiende wedstrijd van dit seizoen Utrecht 1. Ondanks het goede spel van afgelopen weken wist Waterland nog niet te winnen. Tegen Utrecht lukte het dit keer wel waardoor de eerste winst van dit seizoen binnen is. Een beloning na een periode van hard werken, volgens trainer Ronald Berrevoets. Met een eindstand van 34-0 kwam Waterland als winnaar uit de bus.

Aan het begin van de wedstrijd was Waterland nog slordig met de bal, en vielen er veel op de grond. Toch drukt Michael Flierman na 15 minuten de openingstry. Na een mooie pass van Nick Romp kon Sander de Miranda de tweede try drukken. Andrej Aleksandrovs kickte de conversie raak.

Waar Waterland voor rust vaak nog slordig speelde, begonnen ze de tweede helft sterk en kwam het team steeds meer aan rugbyen toe. In de 50e minuut scoort Erik Veltman de derde try. Ook Sander de Miranda weet de trylijn te vinden. De laatste twee try’s kwamen beiden op naam van Erik Veltman. “Goed geslapen denk ik.”

Vooral de laatste tien minuten liet het team zien vechtlustig te zijn. Door goede samenwerking en sterke tackles werd een tegentry voorkomen. Volgende week speelt Waterland de laatste wedstrijd van dit jaar tegen Amstelveen. Daarna zullen ze doorstromen naar de ‘platepoule’.

Overige uitslagen

Zaterdag kwamen ook de Cubs en Junioren van RC Waterland thuis in actie. De Cubs verloren helaas met 5-59 van RC Hilversum. De Junioren die in een cluster met RC West-Friesland spelen wisten wel te winnen, met 24-12 werd de combinatie Oysters/REL verslagen.

Zondag waren zowel de Colts als de Dames niet te stoppen. De Cluster Colts van RC Waterland was met maar liefst 5-130 te sterk voor de combinatie Gouda/Hookers/Delft/Spakenburg. En de dames zette een (misschien wel één/na/laatste) stap richting het kampioenschap. In Haarlem werd de cluster van Alkmaar/Haarlem/Hawks met 0-91 opzij gezet. Een blik op de stand in de Tweede Klasse Noord Dames laat zien dat Waterland met nog drie wedstrijden te spelen een voorsprong heeft van 12 punten op de nummer 2 RC the Pickwick Ladies. Beide teams ontmoeten elkaar ook in de komende competitieronde op 19 januari 2014. Winst of een gelijkspel zou voldoende moeten zijn om de titel dan definitief binnen te slepen. Komt u allen, de kaartverkoop is al gestart!