Dat er 2 keer een omkeerregeling wordt toegepast op 1 wedstrijd lijkt me historisch en komt hopelijk niet vaak voor. Wel was het nu in ons voordeel en werd zo de wedstrijd tegen Dwingeloo/Wrotters toch bij ons gespeeld op het hoofdveld. Goede uitslag van een Soapwedstrijd!!! Uitslag 65-0.

Alkmaar wilde ons graag aanvullen en kwamen dan ook met 5 meiden uit de kaasstad om te zorgen dat de dames uit het oosten zonder punten naar huis zouden gaan. En met onze eigen 11 meiden hadden we zowaar een reserve aan de kant staan. Dat was al weer een nieuwe ervaring voor dit seizoen. Er hing een hele hoop gedoe om de wedstrijd en ik hoopte door duidelijkheid te geven dat de rust een beetje terug zou keren. Zoveel meiden en dan een opstelling maken bleek ook niet heel erg eenvoudig, maar er werd een poging gedaan. Tijdens de wedstrijd kon dat toch ook weer worden aangepast.

Compleet en met heel veel dames voor ons gevoel (totaal wel 30) op het veld begon de wedstrijd. Het bleek een rommelige wedstrijd te worden. Maar in van die wat chaotische momenten kon Kristel al snel scoren en maakte Maaike de conversie. We stonden voor en het was nu aan onszelf om het spel te bepalen. Dit lukt redelijk op sommige momenten, maar de onwennigheid van het aantal speelsters en vreemde speelsters maakte het soms toch iets lastiger. We lieten ons niet van de kaart brengen door de tegenstander, die met zoveel andere dingen bezig was dan Rugby. Wij houden altijd de lol in het spel, werken keihard voor elkaar, want zo spelen wij. Maaike, ja die snelle, kon er nog een paar keer mooi doorheen lopen. Want zeg nou zelf als je niet getackeld wordt en het open veld voor je ligt, dan blijf je toch doorlopen?! Nou dat heeft ze dan ook regelmatig mogen doen deze wedstrijd. En zoals Maaike de gaten opzoekt, loopt Inger gewoon rechtdoor, door iedereen heen en kon ook zij een try-tje maken. Amber is een sterke werkster en heel fanatiek. Je moet haar niet in de weg staan, dan loopt ze door je heen en als je haar vast blijft houden, dan zal je dat voelen… Helaas Amber was dat een gele kaart, maar kom de volgende keer lekker warm naast mij staan. Gelukkig kreeg die andere meid van Dwingeloo/Wrotters ook geel, dus was het aantal gelijk aan beide kanten. We gingen de rust in met 29-0.

Inge kon in de rust heel wat tips geven en er werd ook wat geschoven in de posities, voornamelijk in de lijn, want de scrum had al redelijk gewisseld. De 2e helft begon en het leek meteen al meer onze helft te worden. De chaotische rucks werden een beetje geordend en ook werd er meer uit de bewegingen in de lijn gehaald. Ik zag een hoop loepjes en de tegenstander wist hier duidelijk geen antwoord op te geven. De gaten vielen aan alle kanten en zo kon Maaike deze helft nog een aantal keer scoren, maar ook Anne-Marie wist de gaten goed te benutten en maakte ook 2 Try’s. Anne, die begonnen was op de prop en de flanker, stond in de 2e helft weer op haar vertrouwde plekje in de lijn en dat pakte goed uit. En dat is me er eentje waar menig coach jaloers op zal zijn. Zij doet alles voor het team, werkt hard, loopt het liefst als een hinde heel hard over het veld. Maar door haar blessure aan haar enkel gaat dat nu niet zo goed, maar zet ze zich in als een soort tankje die overal doorheen loopt. De 2e helft was in zijn geheel iets rustiger om te zien en er werd door iedereen hard gewerkt. Gelukkig bleven ze daardoor een beetje warm, want het leek steeds kouder te worden. De laatste 10 minuten waren daarom best nog wel even doorbijten. Matthew Eelman, scheidsrechter, gaf aan dat de laatste actie ingezet werd. De daames deden nog een keer wat ze moesten doen en zo kon er nog 7 punten bijgeschreven worden.

Aan de kant hebben we genoten van het harde werken en zagen we hier en daar wat problemen ontstaan. Gelukkig namen Anne-Marie, Inger en Kristel het voortouw en konden zij een beetje lijmen en orde brengen in het spel. Daarom waren zij mutsgenomineerden en kreeg Kristel de Muts mee naar huis.

De les van deze wedstrijd was weer duidlijk: BLIJF JE EIGEN SPEL SPELEN EN LAAT JE NIET MEESLEPEN IN CHAOS VAN DE TEGENSTANDER EN HEB LOL!!!

Try’s door: Kristel, 1x, Maaike 7x, Inger 1x en Anne-Marie 2x.
Conversies: Maaike 5x

Ondertekend door een hele trotse Team Manager:
Fiona