Zondag stond voor onze Waterland dames in het teken van de wedstrijd tegen Castricum.  Helaas kon onze tegenstander slechts twaalf dames optrommelen. Ons team (twintig vrouw sterk) had daarmee eigenlijk al meteen de overhand.

ONS team .. Dat is precies wat vandaag uit mocht blinken; het teamgevoel. Vanaf het moment dat we in de bestuurskamer een voorbespreking hielden tot het moment dat we van het veld afstapte waren we een hecht en gemotiveerd team. De eerste helft begon fantastisch, 30 minuten lang wist Castricum niet wat hen overkwam en werd de ene na de andere try gedrukt in het voordeel van onze Waterlandse dames. Snel spel, strakke patronen en sterke fysieke acties sierden het veld.  Pas aan het einde van de eerste helft wist Castricum dankzij hun nummer 8  langs de verdediging te komen. Ruststand: 37-7.

Gedurende de tweede helft raakten beide partijen wat vermoeider en dit uitte  zich in technische foutjes. Dankzij een paar foutjes aan de Waterlandse kant wist Castricum in de tweede helft nog een paar keer door te breken. Toch waren  onze dames de tweede helft net iets beter. Met een verpletterende eindscore van 78-27 werd de wedstrijd besloten. Zo is het behoud van onze ereklasseplek weer een stukje dichterbij!

De muts kwam terecht bij onze Kim die een top wedstrijd speelde en speciaal  mag worden genoemd om haar fantastische tacklewerk. Chapeau!

Over 2 weken zullen wij om 13:00 weer in actie komen in Tilburg. Blijf ons volgen voor meer!