Nummer 2 – december 2019 ■ Eind vorige maand heeft de firma Engberts de mantelbuizen onder de fundering gelegd waar straks de elektra doorheen zal worden gevoerd. De ruimte onder de middelste gang zal gevuld worden met zo’n 50 kuub zand. Om er later nog door te kunnen zullen ook daar een paar mantelbuizen gelegd worden.

Nadat de ankerplaten en het vlechtwerk geplaatst waren kon het beton van de fundering gestort worden door de firma Jonkers. Als het beton is uitgehard zal er rondom een muurtje gemetseld worden van 80 cm boven het maaiveld. Het clubgebouw zal op die hoogte verrijzen, zodat we straks een mooi uitzicht hebben op de 2 speelvelden.

De bouwcommissie is nu o.a bezig met het voorbereiden van de staalconstructie. Ook denken we na over de manier waarop het 80 cm hoge talud afgewerkt gaat worden. Ook bekijken we de verschillende manieren om de vloeren af te werken. Vlinderen, coaten, tegels. Daarbij moeten we constant schipperen tussen dromen en budget.

In het bestuur wordt nu nagedacht over de tekst op de ‘eerste steen’. Er zijn verschillende namen voorgedragen, op de dag van de onthulling weten we wat het geworden is. We broeden nog op een leuke sponsoractie met de fundering. Ondertussen kunt u natuurlijk (nog) een steen kopen in de kantine. Elke euro zal hard nodig zijn om straks van een prachtig en compleet clubgebouw te genieten.