RC Waterland 1 is het seizoen 2011/2012 in stijl geëindigd, de Purmererenders wonnen de laatste wedstrijd van het seizoen opnieuw overtuigend. In Leiden werd LRC Diok 2 met 0-67 opzij gezet. RC Waterland wonnen daarmee alle 18 competitieduels van dit seizoen en zette daarmee de concurrentie op een enorme achterstand. Amstelveense RC 1890 1, de nummer 2 in de Eerste klasse behaalde maar liefst 30 wedstrijdpunten minder. Dat geeft veel vertrouwen voor het komend seizoen als RC Waterland debuteert in de Ereklasse!

De jeugd van RC Waterland mocht na een periode van afgelastingen en vakantie zaterdag eindelijk weer het rugbyveld op. Dat was duidelijk weer even wennen want zowel de Cubs als de Junioren gingen in Purmerend onderuit. De Cubs verloren met 0-32 van de combinatie Bulldogs/Gooi en de Junioren van de Amstelveense RC waren met 10-27 sterk voor hun Waterlandse leeftijdsgenoten.