statsRC Waterland 1 speelde vandaag de laatste reguliere competitiewedstrijd van het seizoen. De andere herenteams en het damesteam (spelen nog wel play-offs) waren inmiddels al klaar. Een mooi moment om enkele statistieken te bekijken.

In totaal werden er 61 wedstrijden gespeeld en waren er 3 claims. Bij het totaal van 64 duels vierden de Waterlanders 48 keer triomf  (75%), 25 wedstrijden werden er thuis gewonnen, 23 op vreemde bodem. Opvallend genoeg presteerde RC Waterland 3 buiten Purmerend beter dan in de thuis- wedstrijden. De Waterlanders scoorden gezamenlijk 475 try’s en mochten 463 conversies nemen, daarvan gingen er 272 raak (63%), RC Waterland 2 schoot daarin het meest met scherp (71% raak). Kijk verder voor de statistieken per team.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie: