Het eerste team van Rugby Club Waterland heeft afgelopen zaterdag thuis gewonnen tegen Utrecht. Het werd 30-5 in het voordeel van de Purmerenders. Daarmee staat het team op de derde plaats van de nationale plate-poule.

Afgelopen twee wedstrijden hadden de rugbyers het nog lastig tegen Amstelveen en Eemland. Het lukte net niet om punten te pakken tegen deze teams. Tegen Utrecht startte Waterland sterk. Al na 20 minuten stonden de Purmerenders voor met 13 tegen 0. Daarna kakte het team wat in, en bleven try’s uit door slordigheden. Kort voor rust scoorde Waterland weer. Ook Utrecht drukte de eerste try, en die was verdiend; 18-5. Na de rust liep Waterland meer uit, en werden er nog twee try’s aan toegevoegd.

Trainer Ronald Berrevoets liet wel weten dat er meer try’s konden worden gemaakt, als de ballen vaker waren gevangen. “Toch ben ik erg blij met dit verdiende resultaat.” De eindstand van 30-5 zorgt ervoor dat de Purmerenders momenteel op de derde plaats staan in de plate-poule. Zaterdag komt Oemoemenoe uit Zeeland naar Purmerend. Om 15:00 uur start de wedstrijd.

Eerder op de zaterdag kwamen de Cubs (13-14 jaar) van RC Waterland in actie, ook zij wisten op eigen veld te winnen. RFC Haarlem/AAC 1 werd met 17-10 verslagen. Zondag verloren de Waterlanders wel twee wedstrijden. In Purmerend ging RC Waterland 2 met 12-34 onderuit tegen Utrechtse RC 3, en in Drenthe stapten de dames van Waterland voor het eerst als verliezer van het veld. De ploeg die tot dusver ongeslagen was en zich al verzekerde van het kampioenschap verloor met 37-14 van RC Dwingeloo.