Beste Waterlanders, dames, supporters en familie, de kop in de ere klasse is er voor ons 1e team af, in een zeer verdienstelijke wedstrijd moest ons vlaggenschip het onderspit delven, maar kon met opgeheven hoofd het veld af. Een stuk naar het Westen speelden onze cubs een overwinningswedstrijd tegen RFC Beccehanians, onze junioren verloren helaas hun tour wedstrijd, maar allen hebben het zeer gezellig gehad (ok, behalve het vliegpersoneel dan ;-)).

De dag erop werd de tweede editie van ons Try-out toernooi gespeeld, niet groots opgezet, maar wel gezellig onder het brandende zonnetje. Onze Oost Friese vrienden uit Heerenveen bleken bij de heren het sterkst, de dames mixten zo zeer dat daar geen zinnig woord over te zeggen viel. Verder bereikte ons het bericht dat maar liefst 7 Waterland spelers zijn uitgenodigd om deel te nemen aan de voorselectie voor het district Noord team voor de North Sea Cup (Bas, Dennis, Jeroen, Michael, Nick, Roberto en Sander: succes!!)

Komend weekend start de vaderlandse competitie op vrijwel alle fronten (alleen de daames moeten nog ff geduld hebben). Deze laatsten worden overigens wel komende vrijdagavond allemaal op training verwacht en nadien aanwezig te zijn voor een seizoenspraatje t.a.v. doelstellingen, trainingen, het cluster, het captain- en TM-schap en de presentie. Onderwijl kan het 3e team zich beneden laven aan de tap. Voor de zaterdag starten cubs en junioren hun competitie ver weg in Deventer, ze gaan gezamelijk op pad. Later op de dag laat Waterland 1 zien dat zij rijp zijn voor de hoogste klasse, ditmaal tegen de landelijke nummer 3 en voorheen veelvraat in Nationale titels, LRC DIOK. Nu kijken of ook Purmerend rijp is voor sport op het hoogste nivo en massaal naar de van IJsendijkstraat toogt. Ik denk dat het een uitdaging voor alle leden is om met z’n allen zoveel mogelijk publiek te regelen om langs de lijn de Waterlandse selectie aan te moedigen (als ieder lid een intro meeneemt, hebben we algauw 500 man langs de lijn..). Ook de terugkerende jeugd uit Deventer is dan welkom om hun grote voorbeelden te supporten. Toegang is gratis (waar vind je dat nog ;-))

Op zondag start in Purmerend de IRB-level 1 trainingscursus, gaat het coltscluster naar Driebergen, het tweede team op een bijzondere dag van hun TM naar het Gooi en mag het nu al legendarische 3e team de spits thuis afbreken tegen streekgenoot en clustervriend West Friesland. Kortom, een weekend waar je voor gaat zitten, uiteindelijk zijn de (buurt)kermissen zo langzamerhand op.

Het weekprogramma (week 36):

vrijdag 7 september (bestuursafgevaardige: nvt)
20.00 uur: Training Daames en rond 22.00 uur team meeting voor het nieuwe seizoen!!!!

zaterdag 8 september (bestuursafgevaardige: het hele bestuur)
11.00 uur: Alkmaarse RUFC – RC Waterland/RCDH – CAS RC (TBM naar Alkmaar, vertrektijd hoor je nog)
11.00 uur: District Oost – RC Waterland/Alkmaar (naar Deventer, vertrekken om 08.15 uur)
12.00 uur: District Oost – RC Waterland/Alkmaar (naar Deventer, vertrekken om 08.15 uur)