Beste Waterlanders, dames, supporters, ouders en fans,

De ouwe troep ligt weer op zolder, de oranje en met bier bevlekte shirts hangen weer gewassen in de kast en de memorie van een gezellige Waterlandkoninginnedag op de koemarkt ligt in ons geheugen. Maar ook de druk bezochte GALA avond was er een om in de analen op te slaan, met bekroningen voor Michael Sparks als speler van het seizoen, Inger als speelster van het seizoen, Maaike Loth als meest waardevolle speler (m/v) van het seizoen en Brigitte als langs-de-lijn-koningin. Allen gefeliciteerd, maar ook zij die dat net niet haalden. Belangrijkste is dat we als club onder het genot van een hapje, een drankje en een stukje muziek (ditmaal prima verzorgd door Bolistic Smoke met gastoptreden van Amy) bijeen zijn gekomen. Top.
Op de rugbyvelden was het Waterlandse optreden tijdens dit feestweekend gering, alleen ons 1e team heeft, met wisselend succes, zijn eerste Sevensvoetjes in Driebergen op het gras gezet.

Het komende weekend zal geheel in het teken staan van de Sevens, zowel cubs, junioren als senioren gaan met de voorrondes op zoek naar een plek in de Nationale Sevens van volgende week. Cubs moeten zaterdag naar Roosendaal, Junioren mogen in Purmerend blijven en de dag erop gaan onze senioren naar Alkmaar. En onze daames dan, zij zijn gisteren vertrokken naar het land van de Guinness en de Lepricon en hopen zondag huiswaarts te keren.

Acties:
Afgelopen woensdag heeft een stevige afvaardiging van de Waterlandse jeugd muntjes ingezameld in de Weidevenne voor de DEEN clubactie. Ze hebben dat zo goed gedaan dat ze woensdag 9 mei op herhaling mogen. En is de Weidevenne te ver, lever dan uw muntjes in in de DEEN-jug in de kantine.
En mocht u Waterland een leuke club vinden? Stem: Verkiezing van Leukste Sportvereniging van de gemeente Purmerend
En denken we aan de Amelandbetalingen en de inschrijvingen voor het Stratentoernooi?

Het weekprogramma (week 18):
Zaterdag 5 mei (bestuursafgevaardige: Manfred)
11.00 uur: Voorrondes NK Sevens (cubs naar Roosendaal, verzamelen om 08.15 uur)
12.00 uur: Voorrondes NK Sevens (junioren blijven in Purmerend, verzamelen om 10.45 uur)

zondag 6 mei (bestuursafgevaardige: nvt)
12.00 uur: Voorrondes NK Sevens (1e team gaat richting Alkmaar, verzamelen rond 10.15 uur)
12.00 uur: RC Waterland – L.S.R.G.
13.00 uur: RC Waterland – ASRV Ascrum
13.50 uur: RC Waterland – Alkmaarse RUFC
15.00 uur: RC Waterland – Castricumse RC

woensdag 9 mei (bestuursafgevaardige: weer Sjaak en de Sjakies?)
14.00 uur: RC Waterland bij DEEN (onze jeugd gaat nogmaals proberen in de Weidevenne zoveel mogelijk DEEN muntjes te scoren)

Spelers van het 2e en 3e team, houd rekening met het West Friese jubileum van volgende week zaterdag, we missen nog heeeeel veel (positieve) reacties !!!

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 7 mei (19.30 – 21.00), zie ook: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> schoonmaakrooster:

• Koos Veltman
  • Andrejs Aleksandrovs