Beste Waterlanders, supporters en fans,

Vrijdagavond tijdens de ALV verdedigde de penningmeester succesvol waarom de Griekse crisis ook ons raakt en een contributieverhoging noodzakelijk is. Broekriem aanhalen, dus. Tevens werd na 8 jaar afscheid genomen van bestuurslid Ed Guit (Ed bedankt), zijn plaats is ingenomen door Manfred Warmerdam (Manfred welkom). En op zaterdag hadden cubs en junioren een trainingsweekend waar de junioren tevens mochten oefenen tegen een zwaar en fors gebouwd Engels team uit Essex. Een nederlaag was onafwendbaar, maar de 3e helft maakte een hoop goed 😉

En dan zondag, het einde van de RWC 2011… overall een terechte winnaar denk ik, maar kado kregen ze het niet. Vele Waterlanders hebben in de kantine uiteindelijk Nieuw Zeeland nipt zien winnen van Frankrijk. Dit leverde voor de Waterland poel een Zuid-Afrikaanse winnaar op (Cobus Hugo), die zijn eigen land verloochende (ik gok op pek-en-veren).
En daarna togen de vele rugbyliefhebbers richting Amsterdam, eerst om nog even AAC2 tegen RCWF te zien worstelen (twee grote concurenten van ons 2e team) en daarna de hoofdschotel, ons 1e team tegen de hoofdmacht van Amsterdam. Waar de eerste helft nog redelijk gelijk op ging, werd de 2e helft een duidelijke conditieslag in het voordeel van de gasten uit Purmerend. Zeker voor de Waterlandmindede toeschouwer een prachtige rugbymiddag. Behalve voor de enkeling die zijn waardevolle spullen had achter gelaten in de kleedkamer. Wat in Purmerend gebeurd, gebeurd zeker in de criminele hoofdstad….

Deze week nemen we afscheid van de naarhuiskerende Oliver Stone en wuiven we onze 5 Oranje gangers uit richting Roemenië, wellicht komen ze daar nog de Mercedes van Herman tegen …. Zaterdag de eerste wedstrijd tegen onze zuiderburen.
Verder staat er in mijn agenda dat er een RTC dag is voor de jeugd, en onze TBM zondag een gasttraining International Inge Visser. Kids allemaal komen. Daarna spelen onze daames tegen de combi Dwingeloo/Wrotters. Onze dames kunnen zeker ondersteuning gebruiken en niet alleen langs de kant, maar zeker ook in het veld. Als je nog een sportieve dame kent…..
Het toetje is ditmaal het denderende 2e team die het tegen de gesettelde Amsterdamse ex-studentjes mogen opnemen. En 130 kilometer verderop neemt ons derde team het op tegen de Theemannetjes uit Deventer. En bokliefhebbers kunnen zich na beide wedstrijden verenigen in Hotel/café Spijkerman om de bokkenwandeltocht te doorlopen.
De spelers die nog geen tassen hebben ontvangen, het 2e team kan dit weekend bij Ton terecht, het 3e team volgend weekend bij ondergetekende.

Het weekprogramma (week 43):
vrijdag 28 oktober

17.30 uur: Bokbierfestival PINT (de deuren gaan open om 17.00 uur)

zaterdag 29 oktober
10.00 uur: RTC (voor mini’s, cubs en junioren, toch?)
xx.xx uur: Nederland XV (U19) – België XV (U19) (de EK-openingswedstrijd in Roemenië)

zondag 30 oktober
11.30 uur: (TBM krijgt gasttraining van damesinternational Inge Visser, tot 12.30 uur)
13.00 uur: RC Waterland – RC Dwingeloo/Wrotters (de daames tegen NO, verzamelen rond 11.45 uur)
13.00 uur: Pickwick Players 3 – RC Waterland 3 (3e naar de boekenstad, verzamelen om 10.30 uur)
14.30 uur: RC Waterland 2 – A’dam Academicals (altijd lastig die ervaren studjes, verzamelen om 13.15 uur)
13.00 uur: RC Waterland 1 (nu eens in de aanmoedigingsrol!!)
16.15 uur: Waterlandse Bokkentocht (de Waterlanders verzamelen rond 16.15 uur in Spijkerman)

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 31 oktober (19.30 – 21.00), zie ook: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> schoonmaakrooster:
Koos Veltman
Stevie Manvis
Ferry Veenman
Peter van Gessel
Martijn Poels

En het nieuwe barrooster: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> barrooster

Speciaal voor de bockbierliefhebbers
bierorganisatie PINT organiseert in de Beurs van Berlage
in Amsterdam het 34e Bockbierfestival (info op www.pint.nl).
En zondag in Purmerend de Bokkenwandeltocht, wij als RCW
verzamelen tussen 16.15 uur en 16.30 uur in Hotel Spijkerman.

groet,
Hans