Beste Waterlanders, ouders, klaverjassers en supporters,

Ondanks sommige uitslagen was het een prima weekend voor de Waterlanders, zo wist ons eerste team tot aan de laatste minuut in Utrecht op voorsprong te blijven, totdat een vervelende Domstedeling roet in ons eten gooide en met een geconverteerde try de winst binnen wist te halen. De troostprijs was ons eerste wedstrijdpunt. Maar het eerste team is zeker op de goede weg een hecht en uitgebalanceerd team te worden waar in het nieuwe jaar de punten rap binnengehaald gaan worden (dat heb ik weer mooi geformuleerd ;-).
De cubs hoefden niet naar het afgekeurde veld in Goes af te reizen en de junioren behaalden hun eerst overwinning in de cuppoule. Op zondag speelden onze dames een puike wedstrijd welk helaas wel verloren werd. Het Colts cluster behaalden, net als de junioren, hun eerst overwinning in de nieuwe poule. Het 3e team speelde een leuke wedstrijd tegen CAS RC, waar de ervaring de doorslag gaf aan de Duinkanters. En het 2e team was vrij omdat de Heldenaren niet konden/wilden afreizen naar ons mooie Purmerend.

Voor het komende weekend zijn alle jeugd- en seniorenteams al vrij, alleen ons 1e team moet nog aan de bak tegen de mede promovendus uit Amstelveen. Voor wie niks te doen heeft, het zou leuk zijn om onze jongens in Amstelveen naar hun eerste overwinning toe te juichen.
Wat de trainingen betreft, voor dit jaar zijn er alleen nog trainingen op donderdag 20 december en voor de senioren ook nog op donderdag 27 december (eventueel mogen de junioren dan aansluiten). De laatste schoonmaak dit jaar is 24 december.
De deelname aan het Kerstklaverjassen is inmiddels enorm gegroeid, we komen uit op 10 tafels, een record. Divers pluimage zal plaats nemen…. en daarnaast natuurlijk de Waterland Kersttombola. Verder staan er al de eerste 22 deelnemers op de tourlijst.

Dan wens ik iedereen hele fijne feestdagen toe, prop je niet te vol (behalve de props uiteraard), het moet er allemaal weer af. En aan alle ‘kleine’ Waterlandse jongetjes die niet zonder knalletjes kunnen, wees er voorzichtig mee, zonder vingertjes is het lastig de bal vangen en passen… Tot donderdag 3 januari op het trainingsveld en uiteraard tot zaterdag 5 januari op onze nieuwjaarsborrel!! En alvast aan alle seniorenteams, het weekend 12 en 13 januari hebben we 3 volledige teams nodig!

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 51 en 52), volg onze site inzake afgelastingen:

woensdag 19 december (bestuursafgevaardige: José)
19.45 uur: Kerstklaverjassen (zorg dat je op tijd binnen bent voor de loting, entrée € 3,50)

vrijdag 21 en 28 december (bestuursafgevaardige: nvt)
20.00 uur: geen trainingen

zaterdag 22 december (bestuursafgevaardige: nvt)
xx.xx uur: geen jeugdwedstrijden
15.00 uur: Amstelveense RC 1 – RC Waterland 1 (op naar de volgende punten, verzamelen 12.45 uur)

zondag 23 december (bestuursafgevaardige: nvt)
xx.xx uur: geen wedstrijden

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 22 december: