Beste Waterlanders, Waterlandsters, veteranen, supporters en bockbierliefhebbers, wederom was het veel regen en weinig rugby in Purmerend, en waar er wel werd gespeeld werd helaas verloren. In en tegen Castricum was het eerste team wederom kansloos, inmiddels onderscheiden de mannen zich wel van de jongens. Maar het seizoen is nog lang en iedereen is er van overtuigd dat de winstpartijen zullen komen. Ook de dames verloren met een ondertal in het verre Deventer.

Toch ook positief nieuws van het Purmerendse rugbyfront, afgelopen vrijdag en zaterdag trainden alle Noord Hollandse talenten (15 en 16 jaar) op ons complex en tevens werd door topscheidsrechter Sean Mallon zaterdag in ons clubgebouw een scheidsrechterscursus gegeven. Bij beide evenementen veel Waterlanders aanwezig, top.

Voor het komende weekend heeft de jeugd i.v.m. de herfstvakantie het rustig (alleen kan er door TBM op zaterdag getraind worden, info bij je TM). En dan de senioren, alsof de bond het heeft uitgezocht, alle 3 de teams spelen tegen de koploper van hun klasse. Op zaterdag mag het eerste team het thuis opnemen tegen de ongeslagen Dukes (je komt ze toch wel aanmoedigen, he?) en op zondag gaat het tweede team naar het reserve team van de Amsterdamse studenten Ascrum en even verderop speelt het derde team tegen lijstaanvoerder Amstelveen. Ik denk zo dat we ons allen vrijdagavond maar een beetje moed in moeten drinken tijdens de bocktailavond 😉 Maar uiteraard eerst trainen, dit geldt ook voor alle veteranen! Vanwege dit zware weekend zijn alle spelers keihard nodig, zorg dat je er bent, desnoods neem je maar een middagje vrij. Ook omdat het dan vakantietijd is!

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 42):

vrijdag 19 oktober (bestuursafgevaardige: tja, wie durft?)
20.00 uur: Tweede veteranentraining (nu hopelijk meer dan de vorige keer), samen met/tegen het 3e team
21.00 uur: Bocktailavond (bockbier, cocktails en kriek, 1e team spelers mogen er alleen aan ruiken 😉

zaterdag 20 oktober (bestuursafgevaardige: Arjan)
13.00 uur: extra training TBM (door 1e team spelers en trainer, daarna wedstrijdje kijken)