Beste Waterlanders, ouders en supporters, na een droevig maar mooi en druk bezocht afscheid van Jacqueline ging op zaterdag al onze jeugdteams de strijd aan met Eemland. De jongsten gingen richting Amersfoort, en in Purmerend streden cubs en junioren om de eerste plaats tegen de geel-zwarte leeftijdsgenootjes. Voor de cubs duurde de wedstrijd net 5 minuten te lang en werd nipt verloren. De junioren beleefden een fanatieke en emotionele wedstrijd, waar het randje niet werd geschuwd. En wisten onze junioren uiteindelijk keurig de winst in Purmerend te houden (en de nul!). Maar bovendien waren het 2 puike en zeer spannende wedstrijden, waarbij beide teams wel een stapje hoger verdienen.

En de coltswedstrijd van zondag werd een week opgeschoven, waardoor alleen het 2e team in actie kwam tegen de reserves uit Hilversum. In wederom een attractieve wedstrijd, waar ons 2e team wellicht zijn beste wedstrijd ooit liet zien, werd uiteindelijk vrij ruim gewonnen.

Woensdagavond komen de junioren uit Haarlem naar Purmerend, om de afgelaste wedstrijd in te halen. Dit omdat de NRB haast heeft. En het komende weekend hebben de turven en benjamins hun thuiswedstrijd in Den Helder, de lucky mini’s spelen wel in Purmerend. Daarna halen de junioren hun laatste poule wedstrijd in tegen de Den Helder/Alkmaar combi. En het 2e team moet vooralsnog richting Spakenburg, maar heeft grote moeite voldoende spelers op de been te krijgen. Wordt vervolgd. Op zondag gebeurd er weinig, alleen het 3e team gaat naar Amsterdam om tegen het 2e team van AAC te spelen (hoelang was het geleden dat het 3e team van AAC tegen het 2e team van Waterland speelde en dik won??). En wie niet wil spelen, moet Sjaak helpen verhuizen…

Verder alvast een waarschuwing voor zondag 2 december. Omdat een behoorlijke groep spelers heeft gekozen, mee te spelen in een rugbytoernooitje in Dubai, is de kans op een spelers tekort vrij groot. Arjan is al bezig om de KO-tijden te vervroegen zodat de Sintvierders later thuis hun verplichtingen kunnen voldoen, maar wil iedere 2e en 3e team spelers nu alvast proberen 2 december vrij te houden?

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 46):

woensdag 14 november (bestuursafgevaardige: Manfred)
12.00 uur: RC Waterland – RFC Haarlem (junioren halen in tegen Haarlem, verzamelen 19.00 uur)

zaterdag 17 november (bestuursafgevaardige: Manfred?)
11.00 uur: RC Waterland – PinkP – Alkmaar – CAS (TB ‘thuis’ in Den Helder, vertrek 09.30 uur)
10.00 uur: RC Waterland – PinkP – Alkmaar – CAS (mini’s thuis in Purmerend, verzamelen om 09.30 uur)
11.00 uur: RC Waterland (cubs zijn vrij)
13.00 uur: RC Den Helder/Alkmaar – RC Waterland (junioren tegen de Heldere Alkmaar combi, verzamelen 10.45 uur)