Beste Waterlanders, supporters, ouders en fans,  Wederom (wordt het vervelend?) een succesvol weekend voor de Waterlanders, op zaterdag behaalden onze junioren hun eerste overwinning in de winnaarspoule en op zondag wonnen de daames overtuigend van Alkmaar, ging het 3e team, helaas in slechts het eerste half uurtje van de 2e helft, ten onder tegen het wel heeeeeeeeel zware Duuvelsteam. Echter een eindje zuidwaarts won het 2e team ruimschoots van de AAC reserves en maakte ook het 1e team geen fouten tegen de Delftse Studs. Het kampioensfeest komt met rasse schreden nader

Wat me inmiddels wel opvalt is dat er in geboet wordt op de vele reserves. Teams zijn nog wel compleet, echter niet meer ruimschoots (ok, deels door ingeslopen blessures). Wat wel verontrustend is, is dat de trainingsopkomst sterk daalt (met name het 2e team)….. zijn we er soms al??? Als potentieel 1e teamlid moet er juist getrappeld worden om te mogen trainen.

Het laatste rugbyweekend van dit jaar kan een uiterst succesvol weekendje worden. Het 1e team tegen de Haagse talenten, het 2e team tegen de geroutineerde nummer 3 uit  Amstelveen en het 3e team mag op bezoek naar de Utrechtse oude burgers. De dameswedstrijd is nog wat onzeker i.v.m. hoeveelheid geblesseerde speelsters. En de dag ervoor spelen de TBM in Almere, maar cubs en junioren mogen thuis hun kunsten tonen, laat ze niet letterlijk en figuurlijk in de kou staan en kom eens langs.
Omdat de weergoden de komende dagen nogal onvoorspelbaar zijn, is het handig als je voortijdig met de TM contact opneemt of je wedstrijd doorgaat. Verder zal dit a.s.a.p. worden vermeldt op onze website.
Het weekprogramma (week 50):
Donderdag 15 december (bestuursafgevaardige: José)

• 20.00 uur: Kerstklaverjassen (kantine open om 19.00 uur voor een kopje koffie, loting om 19.45 uur. We komen nog een persoon te kort voor 8 tafels!!)

Zaterdag 17 december (bestuursafgevaardige: Manfred)

• 10.30 uur: RC Bulldogs – RC Waterland – RC Gooi – Alkmaarse RC (de TBM naar Almere, verzamelen om 10.00 uur )
  • 11.00 uur: RC Waterland – Castricumse RC (de cubs tegen de duinkanters, verzamelen om 10.15 uur)
  • 12.00 uur: RC Waterland/WF – RC Dukes (de junioren tegen de Bossche bollen, verzamelen om 10.45 uur)

Zondag 18 december (bestuursafgevaardige: Rob)

• 12.30 uur: RC Pickwick Ladies – RC Waterland (indien voldoende dames, verzameltijd hoor je nog)
  • 11.30 uur: Utrechtse RC 4 – RC Waterland 3 (het laatste jaarloodje, verzamelen om 09.30 uur)
  • 13.00 uur: RC Waterland 2 – Amstelveense RC 2 (de nummer 3 komt op bezoek, verzamelen om 11.45 uur)
  • 14.30 uur: RC Waterland 1 – Haagse RC 2 (ongeslagen het jaar uit? Verzamelen om 13.00 uur)

En noteer alvast de laatste trainingsavond van dit jaar, vrijdag 23 december. En na de training een kerstfeestelijk samenzijn.

Schoonmaakrooster voor maandag 19 december (19.30 – 21.00):
Richard Veenman
Wesley Blöte
Casper Guit
Thierry Tütünciyan
Marijn Rabelink

Barrooster

Het nieuwe barrooster:
Het 1e en het 2e team moeten na afloop van hun wedstrijd 2 vrijwilligers leveren om keuken en bar anderhalf uur te bezetten!!
Het liefst vrijwillig anders wijst de TM of captain de mensen aan.

Volgende week de laatste weekmail,

groet,
Hans