RC Waterland 1 lijkt na dit weekend promotie naar de ereklasse niet meer te kunnen ontgaan. De Purmerendse ploeg won zondag de 12e competitie wedstrijd op rij. Het was in Delft met 19-64 te sterk voor DSR-C1 en verdiende daar 5 punten mee. De concurrentie voor de eerste plaats verspeelden punten. Nummer twee AAC 1 uit Amsterdam verloor en nummer drie RC the Pink Panthers 1 kreeg door een krappe overwinning maar 4 punten. Het verschil met AAC 1 is nu opgelopen tot 15 punten, Waterland heeft ook nog eens een duel minder gespeeld. Ook RC Waterland 2 blijft in de Vierde Klasse Noordwest in strijd om het kampioenschap. In Amsterdam werd AAC 2 met 0-76 verslagen. Het is daarmee nummer één Rc West Friesland op 1 punt genaderd.

Thuis kwamen zondag het damesteam en het derde team van Rugby Club Waterland in actie. De dames boekten ondanks een numerieke minderheid aan speelsters een ruime overwinning op Alkmaarse RUFC. RC Waterland 3 bood tegen een helft lang goed tegenstand tegen ZRC de Duuvels, maar na rust bleken de bezoekers toch de sterkste, 17-48. Een dag eerder waren de Junioren (15/16 jaar) succesvol tegen de combinatie Oysters/Ducks/REL, de ploeg wist in Etten Leur met 5-12 te winnen.