Beste (jeugd)Waterlanders, ouders en supporters,

allereerst de felicitaties voor onze Reinier met zijn eerste optreden in het Nederland B team. Verder gelijk door naar onze jeugdteams, die afgelopen zaterdag tijdens de districtskampioenschappen prima hebben gepresteerd, de turven werden uiteindelijk 6e, de benjamins 3e en de mini’s verloren in de Plate finale. Onze cubs lieten zich in Hilversum verrassen en sluiten het eerste deel van de competitie af met een gedeelde 2e plaats.

Voor het tweede deel van de competitie wordt het cluster opgesplitst in RC Waterland en RC Den Helder/RUSH/RCWF vanwege de hoeveelheid spelers. Het gaat dus goed met de Noord Hollandse jeugd! DE junioren lieten zich in Delft niet verrassen en staan nog ongeslagen aan kop, na hun inhaalwedstrijd kunnen ze zich gaan opmaken voor de hoogste klasse vermoed ik. Op zondag werden de Colts verslagen door de zeer sterke nummer 1, maar er was ook zonneschijn, in Purmerend wist het 2e team in een aantrekkelijk duel te winnen van hun op leeftijd zijnde en geroutineerde opponenten uit Naarden.

Het komende weekend is vanwege het spelen van Oranje ons 1e team nog vrij, onze TBM mag de Betuwe in om tussen de appelstruiken en bramenbomen te spelen en de cubs vieren hun opsplitsing in Den Helder met een afsluitende oefenwedstrijd en met wat daar nog bij komt! De junioren zijn vrij. En op de Purmerendse velden wordt de NRB scheidsrechteropleiding Level 1 gegeven. Aanvang 09.00 uur.

Op zondag staan onze dames droog, moeten de Colts naar Amersfoort en het 2e team mag eveneens naar Amersfoort, gezellig. Inmiddels is bekend dat de Colts wedstrijd is uitgesteld naar donderdag 21 november om 20:00 uur). Het 3e team zou in Utrecht tegen de studjes moeten spelen, maar deze wedstrijd is vanwege veldentekort in de Domstad omgezet. Dus, jullie bofferts, er valt weer van rugby te genieten in Purmerend. Enige personele hulp, in het veld en achter de bar zou wenselijk zijn, wordt last-minute flexibiliteit.

De intekenlijst voor het kerstklaverjastoernooi hangt inmiddels op het prikbord en van Dennis moest ik doorgeven dat alle jeugdouders hun agenda op vrijdagavond 13 december vrij moeten houden, dan wordt er om 19.00 uur een workshop over veilig sport klimaat gegeven door o.a. Oranje speelster Mara Moberg (en wie wil hier niet bij zijn 😉

De nieuwe roosters voor bar en schoonmaak staan op onze site en wordt aan de betrokkenen een mail toegezonden.

Het weekprogramma (week 46), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

vrijdag 16 november (bestuursafgevaardige: nvt)
20.15 uur: gezamelijke training 3e team en Dubaigangers (verzamelen om 20.00 uur)

zaterdag 16 november (bestuursafgevaardige: ?)
09:00 uur: NRB scheidsrechteropleiding Level 1 (opleiding wordt bij ons gegeven)

10.30 uur: RC Betuwe – RC Waterland (Turven naar Bemmel, vertrek om 08.30 uur)
10.30 uur: RC Betuwe – RC Waterland (ook Mini’s naar Bemmel, vertrek om 08.30 uur)
11.00 uur: RC Den Helder – RC Waterland (Cubs vriendschappelijk naar Den Helder, vertrek om 09.45 uur)
xx.00 uur: RC Waterland/DH (Junioren zijn vrij)

15.00 uur: Zwitserland XV – Nederland XV (ergens tussen de Alpen, ko 15.00 uur, jodelahiti)

zondag 17 november (bestuursafgevaardige: Arjan?)
xx.xx uur: RC Eemland – CAS/RCW/DH (Coltswedstrijd is verplaatst naar do 21 nov)
xx.xx uur: RC Waterland/RCZ/WF (dames zijn vrij, lekker het 3e aanmoedigen?)
13.00 uur: RC Waterland 3 – USRS 4  (wedstrijd omgedraaid, verzamelen om 11.55 uur)
14.30 uur: RC Eemland 2 – RC Waterland 2 (naar Amersfoort, verzameltijd nog onbekend)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 16 november:

TC ism KC

zondag 17 november:
Bar: 12:00 – 17:00 uur: openen Hans, bar 3e team en sluiten Hans

Keuken: 14:30 – 16:00 uur ook 3e team (of een supporter/fan)
*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 18 november (19.30 – 21.30):
Willem Muller
Inga Krûna