Beste Waterlanders, ouders en supporters,

Terwijl om ons heen een aantal velden in de modder lagen, kon er in Purmerend redelijk worden gespeeld. Ok, het ging wel ten kostte van onze TBM, wiens wedstrijdjes wel werden afgekeurd. In de middag viel het echter wel mee en kon er op het 2e veld goed worden gespeeld. Helaas beviel het natte veld de gasten uit Middelburg beter dan ons eerste team en er werd, redelijk verrassend, vrij kansloos verloren. In het zuiden deden onze junioren het een stuk beter, daar werd de nummer 1 verslagen en werd gelijk hun koppositie overgenomen. En de cubs, ook die kregen te maken met een afgekeurd Hilversums veld.
Op zondag hoefden de Colts niet in actie te komen, maar dat deden wel onze dames, zij wonnen in een pittige wedstrijd van de nummer 2 uit Deventer en voldeden hiermee hun kampioensplicht. In Purmerend verloor het derde team op ervaring van het uit gebalanceerde 2e team van AAC en daarna hield ons 2e team het een helft heel knap uit tegen de Groningse koplopers. De tweede helft bleek echter teveel van het goede, zodat ook dit team met lege handen bleef. En in de 3e helft had het 2e team het zelfs zwaar tegen de gezellige Groningers.

Komend weekend wordt er niet veel gespeeld, alleen TBM komt regulier in Castricum in actie. Cubs zijn vrij en ook de junioren mogen thuis blijven, hun wedstrijd is vanwege Nationale verplichtingen doorgeschoven naar 22 maart. Alleen het 1e team reist nog af naar het altijd lastige Hoek van Holland. Op zondag niet veel meer rugby, Colts, Dames en het 3e team is vrij, alleen het 2e haalt in tegen de reserves van de Utrechtse studenten. Zelfs de Six Nations nemen een weekendje vrij zodat er alom genoten kan worden van de 1.500 meter.
Heb je overigens al genoteerd dat we vrijdag 28 februari een z.g. back-to-tour avond hebben, waarin jouw leukste tour luister wordt gezet. Nieuwsgierig, check de posters.

Het weekprogramma (week 7), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:
zaterdag 15 februari (bestuursafgevaardige: nvt)

10.30 uur: CASRC – RC Waterland – RCDH/WF/RU (T&B naar Castricum, verzamelen om 09.30 uur)
10.30 uur: CASRC – RC Waterland – RCDH/WF/RU (Mini’s naar Castricum, verzamelen om 09.30 uur)
xx.xx uur: RC Waterland (cubs zijn vrij)
xx.xx uur: Noord comb – RC Waterland/WF (junioren uitgesteld naar 22 maart, dus vrij)
15.00 uur: RC the Hookers 1 – RC Waterland 1 (1e team, vertrek rond 12.30 uur)

zondag 16 februari (bestuursafgevaardige: nvt)
xx.xx uur: CAS/Alk/DH/RCW (colts zijn vrij)
xx.xx uur: RC Waterland/WF/Z (dames zijn vrij)
xx.xx uur: RC Waterland 3 (3e team is vrij, mag 2e aanvullen)
13.00 uur: USRS 2 – RC Waterland 2 (inhaalwedstrijd, vertrek rond 11.00 uur)